22 maj 2019

Planterat om blommorna

Sen vi skaffade växter så har jag valt att plantera om dom en gång i året. Vid månadsskiftet var det dags för årets omplantering. Den här gången valde jag dessutom att skaffa långtidsbevattningskrukor till några av växterna. Apelsinerna och vår palmliknande växt fick såna, och sen de mer "oviktiga" växterna som ändå växer som ogräs och klarar det mesta fick vanliga krukor. Alla fick också betydligt större krukor än sist, så förhoppningsvis ska de vara tillräckligt en tid framåt nu.


Tidigare år har vi behövt ha någon som kommer in och vattnat blommorna var och varannan dag då vi varit borta, men nu borde det inte behövas så många besök eftersom de viktigaste tar hand om vattnandet själva! Superpraktiskt.


Hur vi för tillfället har 7 växter som är vid liv, och dessutom levt länge, är något av ett mysterium för mig. Jag har absolut inte gröna fingrar, och har tagit död på många, många växter under åren. Av någon anledning verkar jag ha lite, lite lättare att hålla gröna växter vid liv. Så fort det är någon form av blomma så går det genast dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar