27 maj 2019

Håret har fått en uppfräschning

Igår var det äääntligen dags för en efterlängtad hårklippning och färgning. Jag har om vartannat glömt bort det och skjutit upp det. Då jag nu senast kom på att det behövdes göras bestämde jag mig för att hålla ut tills just innan resan, för inför det ville jag ha nyfixat hår!

Igår var det dags, och min kusin Dane kom hit och fixade.

Tyvärr var det dåligt fotoljus i badrummet, och bilderna blev inte vidare bra. Den övre bilden är före-bilden, men mitt hår var egentligen lite ljusare än det där.


Bilden nedanför är efter-bilden, och mitt hår är då aningen kortare, och i verkligheten då mörkare än det var innan. Inte jättemycket, men lite. Och har kanske en lite tydligare lite smått rödaktig/kopparaktig ton i sig. Jag använde ett nytt schampo efteråt, och eftersom det var fuktigt väder och mitt hår fick självtorka blev det ganska frizzy. 


Jag är lika nöjd som alltid då Dane fixat mitt hår! Skönt att få det uppfräschat inför sommaren och resan. Ja, och sådär i allmänhet också, faktiskt. Det är ett tag sen sist. Känns lyxigt också att ha en frisör som kommer hem till en, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar