29 april 2019

Empties april 2019


Produkter för ansiktet

Gunry Aloe Vera Avsminkningsservetter Trippel-funktion med rengöring, toner och cremé 20 st (Sparhallen, ~2€). De har varit betydligt bättre än de andra jag hade. Dom här var mycket mjukare, jag tyckte dom tog bort sminket mycket bättre, och dom doftade lite lätt aloe vera. Däremot upplevde jag nog varken tonern eller krämen i dom här heller. Min hy blev riktigt torr efteråt, och jag behövde tvätta ansiktet och sen smörja in ordentligt före det kändes bra igen. Men som sagt, de tog bort sminket riktigt bra, jag behövde inte gnugga speciellt mycket. Dom här kunde jag nog använda igen, men det är nog inte dom första jag skulle sträcka mig efter i butiken.




Herbina Face Light Energizing Moisture with vitamin E and C 50 ml (BetteBox oktober 2018). Jag har aldrig tidigare prövat en produkt från Herbina för ansiktet, så jag visste inte riktigt vad jag skulle tro. Men det visade sig att den här krämen var riktigt bra! Den hade en lätt apelsinig doft, men ganska svag sådan. Jag tyckte ganska bra om doften ändå. Krämen kändes väldigt lätt, men jag tyckte det var supersvårt att få ut bara en liten klick ut tuben. Just för att det var en lätt och nästan lite smårinnig kräm trodde jag alltid klicken skulle vara för mycket, men det gick ganska bra att smörja in den i huden. Däremot tog det ett litet tag för krämen att dra in ordentligt, så ville jag lägga på smink fick jag alltid vänta ganska länge. Men krämen drog in ordentligt, och kändes väldigt skön på huden. Den återfuktade riktigt bra, och min hy verkade faktiskt gilla den här krämen väldigt bra. Speciellt nattetid gav den väldigt bra återfuktning, och varje morgon såg min hy så himla återfuktad och snygg ut! Jag var väldigt positivt överraskad av den här krämen, och skulle faktiskt bra kunna tänka mig att köpa av den själv!

Lumene [Ajaton] Nordic Ageless Pressed Serum 15 ml (BetteBox oktober 2018). Jag tycker väldigt mycket om den här superlätta och vaga doften, men jag har verkligen ingen aning om vad det skulle dofta som. Man känner inte heller doften då man smort in ansiktet. Krämen är superlätt, men jag upplevde ändå att den återfuktade superbra. Den drog in snabbt, och funkade jättebra under andra krämer. Det stod att man kunde använda den bara sådär, eller sen då under en annan kräm. Jag använde den aldrig ensam, för jag tyckte att den kanske inte var riktigt tillräckligt för min hy den här tiden på året. Däremot tror jag den skulle räcka jättebra sommartid, eller under solkräm! Den drog in snabbt, och min hy verkade älska den här produkten. Min hy såg bättre ut under tiden jag använda av den här krämen. Jag skulle mycket gärna använda den här och kommer kanske köpa av den själv. Jag skulle vara väldigt intresserad av att pröva den sommartid.

Superdrug Fruit Sorbet Antioxidant Peel-Off Mask 10 ml (Superdrug, £0.99). Den här ansiktsmasken doftade röda bär. Den var lätt att applicera, men det tog lite längre för den att torka helt än vad det stod att det skulle ta. Men det var inte farligt länge ändå. Jag tyckte den kändes skön i ansiktet och gick bra att dra bort. Tyvärr tyckte jag inte jag såg någon enorm skillnad efteråt. Lite renare såg porerna ut, och man såg att den hade dragit bort en del smuts och död hud, men det var inte nån wow-upplevelse. I och med det tror jag inte jag skulle köpa av den igen.





Produkter för kroppen

Carex Fun Edition Strawberry Laces Antibacterial Hans Wash 250 ml (Superdrug, £1.89). Till skillnad från den med bubble gum-doft upplevde jag inte att den här doften blev för mycket eller jobbig. Jag ÄLSKADE den här doften! Jag tycker strawberry laces både doftar och smakar gott, så den här handtvålen ville jag mest stå och dofta på hur länge som helst. Bra handtvål som inte torkade ut mina händer. Den här kommer jag köpa av igen!









The Body Shop Ethiopian Green Coffee Firming Body Cream 50 ml (The Body Shops julkalender 2018, Lucka 5). Den här doftade lite samma som en scrub man också fick i julkalendern. Både Per och jag älskade den här doften, men jag vet inte hur jag skulle förklara den. Det var en fräsch men ändå ganska djup doft, på något vis? Krämen var supermjuk och gick lätt och snabbt att massera in i huden, och doften blev kvar på huden ett litet tag. Tyvärr var den inte speciellt återfuktande och jag fick vissa torrare områden, vilket var mindre kul. Jag skulle gärna pröva den sommartid, just för att jag verkligen så älskar den här doften! Jag upplevde att den väldigt snabbt gick in i huden, och den blev inte kvar på huden som en hinna. Det var en firming body cream, men jag kan inte säga att jag märkte av något firming alls med den. Men kanske man behöver använda den under lite längre tid för att märka av något sånt. Jag skulle gärna köpa av den, för jag älskar verkligen doften SÅ mycket.

Kenzo World Eau de Parfum 1 ml (BetteBox maj 2018). Den här har jag haft av förut. Det är en ganska djup doft, men som vanligt vet jag inte hur jag ska förklara den. Det är tydligen en blommig doft, och den är sådär på gränsen mellan en doft jag gillar och en jag inte gillar. Sist tyckte jag den var helt okay, och skrev att jag kunde tänka mig att använda den igen. Den här gången var jag lite mer tveksam till den. Det är inte en doft som direkt äcklar mig, men jag tror ändå att den går mer mot hållet att jag inte gillar den än att jag gillar den. Hade jag lite huvudvärk eller bara hade en ovanligt doftkänslig dag så fick jag riktigt obehag då jag kände doften. Jag skulle inte köpa av den.




Flowers by Kenzo Eau de Parfum 1 ml (BetteBox oktober 2018). Usch vad trött jag är på att man får den här doften om och om och om igen. Jag har inget sådär jättemycket emot doften, typ blommor och något. Men det är inte en doft jag känner att är väldigt jag, och jag kan tycka den är lite jobbig ibland. Inte en favorit och inte en doft jag själv skulle köpa.










Rexona Energising Body Wash Orchid Fresh 250 ml (BetteBox juni 2018). Den här hade väl kanske en lite blomaktig doft, men mest skulle jag beskriva den som en väldigt Rexona-doft. Också fast inte alla deras duschtvålar doftar lika så hör de till de där märkena som har liksom en egen underton på något vis i sina dofter. Jag hade absolut inget emot doften, jag tyckte helt bra om den, men den doftade ju inte direkt som en riktigt dyr duschtvål, om vi säger så. Den var sådär passligt mellan trögflytande och för rinnig, så en riktigt bra konsistens. Det var också lätt att få ut det mesta ur den. Lite, lite blev det kvar som jag inte lyckades få därifrån. Jag upplevde också att den var nästan förvånansvärt dryg, speciellt för att vara ett lite billigare märke. Också fast den inte räckte i evigheter så tyckte jag att jag inte behövde väldigt mycket per gång, och den löddrade väldig bra. Tyvärr upplevde jag att den torkade ut min hy en del, och jag behövde absolut body lotion efteråt! Den skulle vara energising, och jaa, visst kanske den gav en liten kick åt huden. Överlag tyckte jag det här var en helt okay produkt. Jag skulle inte ha något emot att använda av den igen, men jag är osäker om jag skulle köpa av den själv.

ACO Body Lotion Neroli Blossom with a touch of citrus 200 ml (Matsmart, 2,99€). Den här krämen är ganska rinnig och den är inte speciellt dryg. Men den gick lätt och bra att smörja in och den drog in i huden fort. Jag tyckte också den återfuktade min hy väldigt bra. Och doften är guuuudomlig. Känns som någon riktigt magisk sommarkväll då alla blommor överallt doftar fantastiskt. Med en hint av citrus. Älskar den här doften så himla mycket! Det här var en riktigt bra hudkräm som jag gärna skulle ha av igen!







The Body Shop British Rose Petal-Soft Hand Cream 100 ml (The Body Shops julkalender 2018, Lucka 17). Jag var så glad då man fick en handkräm i den här serien eftersom jag gillar deras British rose-serie, och jag dessutom gillat de flesta av deras handkrämer jag testat. Men HERREGUD vad den här inte funkade för mig! Det kändes som om den torkade ut mina händer, vilket är så konstigt. Allt kändes bra först, men efter en stund blev mina händer så himla, himla torra. Alltså torra på ett sätt som sällan är, ens då jag normalt har torra händer. Ibland fick jag till och mer sår/skorvar, och mina händer kliade. Jag har längtat till att den ska vara slut, och nu är den äntligen det. Den doftade gott, men funkade inte alls för mig. Jag skulle absolut aldrig köpa av den.





Produkter för håret

Love Beauty and Planet Coconut Water & Mimosa Flower Volume and Bounty Shampoo 100 ml och Love Beauty and Planet Coconut Water & Mimosa Flower Volume and Bounty Conditioner 100 ml (BetteBox augusti 2018). Alltså doften på det här schampot! En sååå härligt kokosdoft, blandat med mimosa flower, gissar jag. Jag skulle kunna använda den här som rumsdoft. Jag stod och doftade på flaskorna en bra stund i duschen alla gånger jag använde av dom här, och sen på håret efteråt. För doften blev faktiskt kvar i håret en bra stund! Mitt hår blev blankt och lätt och snyggt. Kanske det fick lite mer volym också, men det var inget jag sådär supermycket tänkte på. Tyvärr tror jag mitt hårbotten blev lite, lite torrt av det. Inte supermycket, men ändå så det kunde klia ibland. Balsamet doftade precis lika superhärligt som schampot. Det gjorde mitt hår mjukt och fint. Tyvärr tyckte jag balsamet var otroligt trögflytande genast från början, och jag fick alltid kämpa lite för att få ut något ut flaskan. Det sista lilla vägrade komma därifrån, fast jag hade den att stå upp och ner, försökte slå ut det, försökte peta ut det. Försökte allt möjligt, men det sista lilla vägrade komma ut därifrån. Det var väl kanske det enda negativa med balsamet. Jag älskade doften på dom här så himla otroligt jättemassor. Jag kommer med stor sannolikhet köpa av dom här själv, sen någon gång då jag kommer så långt att jag själv behöver köpas schampo. Jag skulle också vara väldigt intresserad att pröva någon av deras andra schampon och balsam.

Sim Sensitive Argan Care Healing Shampoo 7 ml och Sim Sensitive Argan Care Healing Conditioner 7 ml (fick dom av min kusin). Dom här doftade inte speciellt mycket, men jag tyckte de hade en svag Eri Keeper-doft, eller något annat trälim. Och de hade lite, lite limkonsistens och utseende. Jag vet inte om jag har stött på det förut i hårprodukter. Schampot löddrade väldigt bra, men jag tyckte det var lite svårt att ordentligt arbeta in det i håret. Men då jag väl fått det gjort löddrade det massor, och det var såna där små bubblor som lite dyrare schampon brukar ha, men inte dom lite billigare. Då jag sköljde bort schampot kändes mitt hår genast så himla mjukt! Alltså helt galet mjukt. Väldigt intressant hur det kunde gå från att mitt här nästan kändes strävt då jag först la i schampot, till att sen på en liten, liten stund kännas som typ det mjukaste jag känt på i mitt liv. Balsamet gick betydligt lättare att arbeta in i håret. Båda produkterna var relativt lätta att skölja ur. Efteråt kändes mitt hår så himla galet mjukt, och det var superblankt och halt och lätt. Betydligt mer än med något annat schampo och balsam jag någonsin testat. Ville liksom peta på mitt hår hela tiden för att det var så mjukt. Det enda negativa var att mitt hår blev superelektriskt av någon anledning. Till och från kändes det som om det bara stod rakt ut, eller som om allt var fastklistrat i mitt ansikte. Trots det skulle jag kunna använda av dom igen, just för att det gjorde mitt hår så hiiiimla fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar