01 september 2021

Andra vaccindosen avklarad

I fredags var det dags för andra vaccindosen för mig.


Sist kom jag dit sent eftersom det strulade med bussbiljetten. Den här gången kom jag dit typ 20 minuter tidigt då jag kände att det var bäst att starta ännu mera i tid än sist, bara för säkerhets skull. Sist var det köer att slippa in och köer för att vaccineras. Den här gången var det inga köer alls, det var till och med ganska tomt på folk. Inget väntade alls.


Sist hade jag tid 15:05, men eftersom jag var lite sen och det var mycket köer fick jag sprutan typ 25 minuter sent. Den här gången då jag var tidig och det var noll köer fick jag sprutan typ 20 minuter före min bokade tid. Jag hade tid 15:00, men innan 14:45 hade jag redan fått sprutan och satt redan och väntade efteråt. Den här gången hade de dessutom vatten för då man väntade efteråt.  


Sist fick jag ont i armen mer eller mindre genast. Den här gången började armen göra lite smått ont först sent på kvällen. Följande morgon gjorde den däremot rejält ont, men det var mer koncentrerat till överarmen, sist gjorde hela armen ont och kändes stel. Den här gången blev det ju inte direkt bättre heller av att James passade på att sparka min arm, hårt, två gånger under morgonen. Och sen knipa rakt på stället jag fått sprutan för han var nyfiken på plåstret jag hade glömt att ta bort dagen innan.


Sist var jag så, så, så trött och hade huvudvärk på kvällen samma dag jag fått sprutan. Det var samma den här gången, men inte riktigt lika mycket huvudvärk och inte riktigt lika trött. Sist tror jag att jag bara hade ont i armen som biverkning dagarna efter. Den här gången kände jag mig lite risigare dagen efter. Hängig och mådde lite konstigt, och på lördagsförmiddagen visade termometern 37 grader, vilket för mig är åtminstone stegring eftersom min normala temperatur är väldigt låg. Jag mådde ändå betydligt bättre än jag brukar göra då jag är förkyld eller har stegring/feber. Jag tog värkmedicin och mådde lite bättre, och det onda i armen gick också över nästan helt. I söndags mådde jag mycket, mycket bättre och armen gjorde knappt alls ont mera. Mot kvällen kände jag mig lite hängigare igen, men ändå bättre än dagen innan. Jag hade inte heller någon vidare aptit. 

Men all in all inga förskräckliga biverkningar den här gången heller. 

Idag har Per fått sin andra dos. Förhoppningsvis klarar han sig också utan desto större biverkningar. Sist fick han enbart ont i armen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar