13 september 2021

Besök av en god vän

Förra måndagen var en av mina nära vänner och hälsade på. Det är ett drygt år (!!) sen sist vi träffades, om jag minns rätt. Allt för längesen! Fast vi hörs flitigt är det ju ändå alltid en annan sak att träffas. 

Det var nära att besöket inte skulle ha blivit av, men allting löst sig, och fast det inte blev helt som planerat blev det jättebra i alla fall! Så kul att få träffa henne. Det är också roligt att träffa någon annan vuxen! På grund av pandemin (+ mitt mående under graviditeten) har det varit otroligt dåligt om att träffa folk och vara social. Så för det mesta är det ju bara Per, James, Alma och jag som tittar på varandra hela veckorna. Inget fel på det heller, dom är dom bästa jag vet, men det är ju roligt att träffa andra människor ibland också. Det är nästan som ett litet äventyr att ha gäster eller hälsa på någon igen, för det är så längesen, haha.

Förhoppningsvis tar det inte ett år tills vi ses nästa gång!

James passade såklart på att vara väldigt missnöjd medan vi hade gäster. Jag tycker absolut att det ännu är svårt att vara mamma samtidigt som vi har gäster eller är gäster hos någon. Det har helt enkelt inte funnits så många tillfällen att öva, så vi är alla ovana ännu. Då Per kom hem fick han ta över James, så den här gången löste det sig någorlunda ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar