29 september 2021

Empties september 2021

Jag trodde verkligen att jag skulle ha mer än en empty den här månaden, men så blev det tydligen inte. Det här är dessutom en produkt jag lite dragit ut på att använda slut, och eventuellt skulle jag kunna få ut något ännu om jag riktigt försökte.

Carrot Cream Nature Rich Daily Moisturiser 50 ml (The Body Shops julkalender 2019, Lucka 12).
Det här var absolut en produkt jag såg fram emot att pröva, men det blev inte alls en bra upplevelse. Jag hade precis börjat använda den här då jag blev gravid, och fortsatte sen i hopp om att den skulle återfukta min supertorra hy ordentligt dom ytterst få gånger jag lyckades duscha första tiden. Jag hoppades också att jag inte skulle ha något emot den ganska lätta doft den hade. Men åh så fel jag hade. Jag var nog inte superförtjust i den från förut, men perioden jag mådde som allra, allra sämst har färgat nästan hela min upplevelse med den här krämen. Doften gör mig illamående, för det får mig enbart att tänka på då jag panikartat, så snabbt jag kunde, försökte smörja in mitt ansikte efter att jag lyckats ta en snabb dusch. Jag kan känna det otroliga illamåendet som kastat sig över mig halvvägs genom duschen och som blev värre och värre, och som KRÄVDE att jag så fort som möjligt skulle lägga mig ner. Jag tycker också den här krämen lade sig väldigt konstigt på min hy. Det blev lite som solkräm, som jättelänge är som en vit kräm på huden och inte riktigt vill dra in. Till slut så drog det ju in, såklart, men det kändes som om jag behövde smörja jättelänge, också fast jag inte tagit så mycket. Jag vet inte heller om jag tyckte huden kändes speciellt återfuktad. Jag kan, igen, mest komma ihåg hur dåligt den funkade på min hy då den var så torr i början av graviditeten. Då kändes det mest som om jag smorde in ansiktet med något blött, men det gjorde nästan inget alls för min hy, vilket kändes superkonstigt. Jag vet inte om jag prövat någon kräm förut som känts såhär konstig och gjort såhär lite. Jag var till och med flera gånger tvungen att kolla att den faktiskt var för ansiktet, så konstigt betedde den sig! Det är jätteunderligt, för till exempel på handryggen lägger den sig jättefint och känns mjuk och behaglig att smörja in, men i ansiktet tycker jag inte alls det känns så. Jag upplevde alltså inte att den återfuktade väldigt bra, inte heller att den drog in i huden speciellt snabbt eller bra, och jag vill minnas att den efter ett tag blev lite som en udda hinna på vissa ställen, och på andra ställen kändes huden bara torr. Jag skulle inte köpa av den här produkten, men jag tror det finns alldeles för mycket jobbiga minnen kopplat till den här produkten för mig. Jag har försökt använda upp det sista efter att James föddes, men helt ärligt minns jag inte om åsikten ändrats. Jag minns mest att jag fortfarande inte gillade den + att doften triggade minnen. Av någon anledning är det här en av dom dofter som triggar dom allra värsta minnena och får mig att må riktigt illa. Trots att det här inte är något jag var i kontakt med dagligen, periodvis inte ens en gång i veckan! Jag kan inte ens säga att jag vet vad jag tycker att den doftar som, för för mig doftar den enbart extremt illamående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar