06 september 2021

En lördag ensam hemma med James och Alma

I lördags var jag ensam hemma med James och Alma större delen av dagen. Per deltog i en tävling, så vi fick klara oss själva. Normalt brukar han vara borta längre då han är med, men den här gången var det lite kortare dag. 

Dagen började med att jag pumpade, sådär som varenda morgon. Normalt försöker jag göra det medan Per är hemma, eller före han börjar jobba om han jobbar hemifrån. Den här gången orkade jag inte riktigt vakna i tid, så jag fick pumpa i sovrummet medan jag försökte få James att ta sin första dagssömn. Han ville förstås bara leka med bandet jag har till pumpen.


Efter det plockade jag undan pumpgrejerna och diskade delarna så snabbt jag bara kunde, medan James var på riktigt ruttet humör eftersom jag lämnat honom i hans säng istället för att ta med honom till köket. Då jag var klar med det gosade vi ner oss i min och Pers säng istället, för James var så himla ledsen. Där somnade han rätt snabbt. Jag lyckades bara sova en kort stund, och kände sen inte för att försöka somna om eftersom jag trodde att James skulle vakna rätt snart. Han vaknade till lite samtidigt som mig, och la sig såhär. Ser inte speciellt bekvämt ut, men tydligen tyckte han det, för han sov en timme till såhär. 


Alma var såklart också med. Som vanligt sov de i varsin ände av sängen.

Såhär brukar vår morgontupplur se ut. James som tar upp betydligt mer plats än man skulle kunna tro att en bebis gör. Alma som tar upp betydligt mer plats än man skulle tro att en dvärgtax kan. Båda ska på sätt eller annat ändå vara nära. Och någonstans där i mitten får jag knöla ihop mig.


Resten av dagen flöt på rätt bra, men jag tyckte den gick sååå långsamt. Slutet av veckan hade redan känts lång och tung, så jag var inte speciellt ivrig på en sjätte dag ensam med James och Alma, och jag var riktigt trött då Per kom hem. James klättrar en massa just nu, och han blir enormt arg då det är något han inte får göra. Han behöver liksom vaktas precis hela tiden, och det kan bli rätt tungt. Så vi bråkade en del, James och jag, men vi hade också några väldigt mysiga stunder där emellan då han ville ta en paus i sitt klättrande och gosa istället. Fina unge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar