29 januari 2021

Empties januari 2020



The Body Shop Coconut Hand Cream 30 ml (The Body Shops julkalender 2019, Lucka 2). Jag har upplevt att The Body Shops handkrämer är lite av en hit or miss-grej för mig. Vissa är superbra och andra funkar inte alls. Det här var ändå en av dom bättre! Den kändes väldigt skön och lätt att smörja in händerna med, inte för fast och inte för rinnig. Jag tyckte också den återfuktade väldigt bra och mina händer kändes mjuka och sköna ganska länge. Den doftade (såklart) kokos, men jag tyckte den också doftade lite vanilj och sen någon lite djupare, varmare lite kryddig doft. Den påminner mig om något, alltså en känsla eller period i livet, men jag kan inte alls sätta fingret på vad det är den får mig att tänka på. Eventuellt inget mer exotiskt än december, och kanske enbart för att jag använde den då. Den här tuben räckte sådär lagomlänge. Jag skulle nog inte beskriva den här handkrämen som väldigt dryg, men det var inte heller så att jag behövde smörja in händerna hela tiden. Hur som helst en handkräm jag tyckte väldigt bra om, och kunde tänka mig köpa av.

The Body Shop Vitamin E Quench Sheet Mask 18 ml (The Body Shops julkalender 2020, Lucka 6).
Jag vill minnas att jag tyckte dom två maskerna man fick i kalendern 2019 var helt bra, men den här var verkligen inte alls samma kvalité. Eller den funkade inte lika bra för mig åtminstone. Precis som dom tidigare jag prövat kändes det som om masken hade en konstig form som inte riktigt passade mitt ansikte. Den här kändes också betydligt mer papprig än kanske någon annan sheet mask jag använt. Det var som lite för tjock och stelt papper, och det gjorde att den inte riktigt ville lägga sig bra på huden. Den liksom inte följde ansiktet, så på vissa ställen fick jag den bara inte att ta fast ordentligt. Den var superkonstig på det viset. Jag tycker ju att en sheet mask ska lägga sig helt fast i huden, och inte vara gjord av ett material som är allt för stelt för att göra vad den ska. Materialet kändes inte heller superbehagligt. Den satt ändå på plats någorlunda bra, och kändes helt okay. Den doftade svagt av samma doft som resten av Vitamin E-serien, en väldigt lätt doft jag tycker ganska bra om. Jag tyckte ändå inte man kände så mycket doft då masken var på ansiktet, och inte heller efteråt. Då jag tog bort den fanns det nästan ingen produkt kvar på huden att massera in. Jag har på riktigt aldrig varit med om en sheet mask som lämnat så lite efter sig. Det kändes nästan som om huden inte alls fått tillräckligt av det som fanns i masken, för det fanns definitivt kvar produkt i själva masken! Huden kändes typ återfuktad, men inte tillräckligt. Jag hade i och för sig väldigt torr hy då jag använde den, men ändå. Masken skulle återfukta och göra huden mjukare och jämnare. Och alltså, ja, det stämde nog till viss del, men ändå inte. Jag upplevde inte heller att min hy kändes återfuktad lika länge som den brukar göra av sheet masks som ska vara återfuktande. Jag gillade faktiskt inte alls den här masken väldigt mycket, mest på grund av materialet på själva masken, som jag tror gjorde att inte tillräckligt av produkten hamnade på huden. Jag skulle nog inte köpa av den här själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar