30 december 2020

Empties december 2020

Den här månaden har jag inte gjort slut på speciellt många produkter alls. Tre små body butters från en gåvoförpackning jag önskade mig och fick till julklapp förra året är det som blivit slut. Men ändå något! Dom är från förra årets tre julserier från The Body Shop. Jag gillade alla tre väldigt mycket! Min favorit är nog ändå juicy pear. Och rich plum. 



Rich Plum Softening Body Butter 50 ml.
Från den här serien fanns det inget i förra årets kalender. Som vanligt tycker jag att det är en doft som är rätt svår att beskriva, men den doftar plommon och något annat. Jag tänker typ frisörsalong. Så troligen någon liknande doft som finns i olika frissaprodukter. Hur som helst tyckte jag väldigt mycket om den här doften. Den var inte för tung och obehaglig. Krämen var ganska tjock, men gick lätt att smörja in i huden, och det kändes återfuktat och bra efteråt. Om jag minns rätt var det här en body butter som var ganska hård, men smälte fort och lätt in i huden. 






Juicy Pear Softening Body Butter 50 ml.
Den här doftade verkligen juicy pear! Man fick en likadan i förra årets kalender, så den här har jag faktiskt använt och skrivit om förut en gång. I övrigt var den väldigt likadan föregående. Väldigt fast konsistens, men den smälte lätt och snabbt och gick smidigt att smörja in i huden. Den återfuktade bra.











Warm Vanilla Softening Body Butter 50 ml.
I julkalendern förra året fanns en shower gel från den här serien. Den här beskrivs nog också absolut bäst som warm vanilla. Jag som kan ha svårt för vaniljdofter så gillade ändå den här väldigt bra. Till konsistens och övrigt var den väldigt likadan dom två andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar