05 december 2020

McFlys nya skiva

13 november släppte McFly sitt första riktiga album på 10 år! SOM jag har väntat på mer musik av dom. 

Jag är fortfarande en av dom som gillar att köpa fysiska skivor, så såklart hade jag förhandsbeställt det här albumet redan i slutet av juli. Dels gillar jag att äga skivor av artister jag gillar, och dels känner jag att jag vill betala för musik av mina favoritartister. 

Tyvärr blev det förseningar då skivorna skulle skickas ut och min beställning skickades först 16 november, så det tog ett tag efter att det släpptes innan jag fick grejerna. Jag kunde inte hålla mig och lyssnade på albumet på Spotify innan jag fick det i fysisk form. Nog för att det kommer vara via Spotify jag främst kommer lyssna på det ändå. 


Man kunde också köpa albumet på kassett!! Både Per och jag tyckte det var så häftigt så vi beställde albumet både som CD och kassett. 


Något som också gör så det känns lite mer värt att köpa albumet i fysisk form är att det är signerat. Känns alltid lite extraroligt, tycker jag.


Jag tror faktiskt det här kan vara mitt favoritalbum av alla dom släppt! Jag har supersvårt att välja någon favoritlåt, för jag gillar liksom alla. Men några jag tycker lite extramycket om är Happiness, Another Song About Love, och den som jag tror är min absoluta favorit, i alla fall just nu, är Tonight Is The Night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar