05 januari 2012

Dag 5 - Varför började du blogga?

Jag älskar att skriva, så jag det var orsaken till att jag i slutet av högstadiet (tror det var sommaren mellan åttan och nian, alltså 2006). Då var bloggandet inte ens i närheten av lika stort som nu, och jag skrev väldigt lite. Då jag började komma in i det lite mer, och började upptäcka andra bloggar, bytte jag från Livejournal till Blogger. Och här är jag ännu. Tror att min engelsk blogg var min första blogg här, och det skulle alltså betyda att det här bara är min tredje "huvudblogg" sen jag började 2006. Har haft hur många sidobloggar som helst. Nu har jag bara matbloggen vid sidan om den här, men den är lagd på is för tillfället. Har massor av inlägg som ska komma upp, bara jag hittar tiden och orken att skriva dem.

Jag tror jag skulle tycka det är lite jobbigt att sluta blogga, också fast jag inte alltid är så himla aktiv. Jag känner liksom någon form av behov av att skriva ner tankar och vad som händer i mitt liv, och såklart att dela med mig av foton och länkar. Antar att det delvis beror på att det någonstans inom mig finns något journalistiskt, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar