01 januari 2012

Dag 1 - En nytagen bild på dig och 15 intressanta fakta om dig själv

1. Mitt mellannamn är Linnéa.
2. Jag ogillar gröt och ärtsoppa. Äter ungefär en slev gröt på julen, men i övrigt vägrar jag båda två!
3. Gravad lax, ost och salmiak är det jag hittills saknat mest av det ätbara i Finland.
4. Jag älskar Harry Potter men klarar inte av Sagan om ringen.
5. Jag gillar ganska få sorters ost, och skivorna måste vara väldigt tunna.
6. Skulle jag inte valt att studera journalistik skulle jag börjat studera historia.
7. Per och jag har känt varandra i drygt åtta år, och han har varit en av mina närmsta vänner ungefär lika länge.
8. Jag är galet höjdrädd, och trodde jag skulle dö då jag var upp i YLE-tornet för 1,5 år sen.
9. Jag var 11 då jag bestämde mig för att jag någongång skulle flytta till England.
10. Jag är ganska bra på att laga mat och baka.
11. Jag vill bli författare och journalist.
12. Jag drack inte alkohol på allvar före jag var 18, har aldrig varit full och ser fortfarande inte det roliga i den sortens festande.
13. Jag älskar mat men har alltid varit väldigt smal.
14. Jag väntar sjukt mycket på den dagen vi kan skaffa hund, också fast det nog är något år tills det kommer att hända.
15. Fast jag älskar att baka är jag för det mesta inte väldigt förtjust i att äta sötsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar