10 januari 2012

Dag 10 - Fem bloggar jag läser

Jag läser en hel drös med bloggar, men här är alltså en lista på fem av dem.

Möjligen min favoritblogg, den kommer åtminstone väldigt högt upp! Hon är så himla rolig, och skriver på ett trevligt sätt, en hel del bilder och massor av humor. Samtidigt skriver hon väldigt ärligt om sitt liv utan att avslöja precis allt om sig själv. För det mesta en bra blogg att öppna om man behöver dra på smilbanden. Något annat som är värt att nämna är hennes älska-din-kropp-bloggandet som hon höll på med ett tag, där an skulle skicka in bilder på olika kroppsdelar för att visa att alla ser olika ut. Dessutom är hon inte en av storbloggarna som konstant visar hur duktiga de är och hur hälsosamt de äter, och så vidare, hon är mer äkta, och hon får en inte en att känna sig som om man är dålig som inte är lika perfekt.

En av alla fotobloggar jag brukar kika in på. Det här är en person som verkligen kan fota. Älskar hennes foton och kan sitta och bläddra i hennes blogg nästan hur länge som helst, också fast jag sett bilderna antalet gånger förut.

En tumblr-blogg med fina bilder med fin text. Roligt att sitta och läsa ibland, och det finns en och annan text som man håller helt med om, och sådant som peppar en då man mår lite dåligt eller saknar ork. Fina citat och andra fina texter helt enkelt.

Det här är en av de finare finlandssvenska bloggarna tycker jag. Den påminner lite mer om den svenska bloggstilen - men finlandssvenskt. Fylld med fina bilder och inlägg. 

Ännu en fotoblogg med helt underbara foton. Är speciellt förtjust i hennes bröllopsfoton, om jag är tvungen att välja något jag gillar mer än resten av hennes foton. Hon är verkligen, verkligen duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar