25 januari 2012

Dag 25 - Tre filmer jag gillar

Det finns så många filmer jag gillar! Men här kommer en lista med tre jag tycker är riktigt bra. Ser ut som om den här listan går i amerikansk anda till skillnad från listan på serier som var väldigt brittisk. Finns en del bra filmer från Storbritannien också, men ja. 

Källa.
The Notebook
Det här är en film som går rakt in i hjärtat på en. Första gången jag såg den grät jag mig igenom en mycket stor del av den, och filmen är två timmar lång! Det är dessutom väldigt svårt att berätta vad den handlar om utan att avslöja saker. Den är allvarlig, men ändå smårolig. 
Den handlar om en gammal man som läser en berättelse för en gammal kvinna. Berättelsen handlar om ett ungt par som kommer från olika samhällsklasser och därför inte borde få vara tillsammans. Det är en mycket kort och dålig förklaring om vad den handlar om. 
Filmen är baserad på en bok som jag inte läst ännu, men som jag har lust att läsa bara jag hittar tid för det!







Källa.
Crazy, Stupid, Love
Det här är en väldigt underhållande film! Det bästa är att då man ser den första gången och inte vet speciellt mycket om den kan man på inget sätt räkan ut vissa av sakerna som kommer att hända. Det här är en av de väldigt, väldigt få filmer jag kan säga det om. Oftast händer det åtminstone inget man absolut inte förväntat sig.
Filmen handlar om en man vars fru vill att de ska skiljas, eftersom deras förhållande inte längre är som det brukade vara. Hon tycker det har blivit tråkigt. Mannan är ledsen och förtvivlad, men får annat att tänak på då en betydligt yngre man bestämmer sig för att hjälpa honom genom att göra honom mer självsäker och ändra hans stil helt.








Källa.
Friends with Benefits
Den här filmen såg Per och jag på bio under hösten. Minst sagt rolig film! Jag gillar att de driver med massor av filmklichéer på ett sätt inte allt för många andra filmer brukar göra.
Det handlar om två vänner som bestämmer sig för att börja ha sex med varandra, utan att vara kära. De anser att det inte kommer att vara något annat än bra eftersom de inte har annat än vänskapskänslor för varandra, och dessutom är ganska bra vänner. Tyvärr visar det sig att det blir problem i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar