13 januari 2012

Dag 13 - Detta gör jag på helgerna

På helgerna blir det ofta att ligga kvar rätt länge i sängen eftersom vi kan (förutom då Per jobbar lördagar), och det betyder att vi brukar äta frukost i sängen och titta på något avsnitt av någon av alla serier vi ser på. Jag älskar att äta frukost i sängen, och helgmorgnarna överlag, det är så mysigt att kunna ligga kvar i evigheter!

Jag försöker också få en del skolarbete gjort, eftersom helgerna sällan egentligen är ledig tid för min del. Men de flesta helgerna behöver jag inte göra massor av skolgrejs, det brukar räcka med någon timme. 

Vi brukar åka till Asda och veckohandla, oftast på lördagar, men då vi är lata eller bara inte hunnit planera följande veckas matlista så blir det på söndagar istället.

Då och då blir det att göra något speciellt, som att gå på bio eller resa lite i landet. Hittills har vi inte alls haft tid eller pengar till att resa riktigt så mycket som vi skulle vilja, men med lite tur blir det ändringar på det under 2012! Den här helgen kommer i att vara i London under större delar av lördagen, och på söndagen har vi planer på att åka till Salisbury och Stonehenge. Men vi har i alla fall hunnit se Christchurch, Swanage, Southampton och Poole reda, fast vi behöver göra fler besök för att hinna se allt på de platserna.




I övrigt blir det mest att försöka ta det lugnt och umgås med Per lite mer än vad som hinns med under veckorna då vi båda har en hel del att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar