04 september 2011

Dag 4

På lördagen sov vi lite längre, slappade lite och höll på med lite papper som skulle skickas till mäklaren. Eller, Per höll på med det, jag letade upp lite papper jag skulle föra åt dom, och så tittade jag på barnprogram. Och städade upp lite i rummet. I det här landet pantar man inte flaskor, och det här var endast min andel flaskor,
Efter det gick vi till mäklarna med lite papper de ville ha, och sen for vi för att hitta kläder åt Per. Och utforska butikerna lite mer ordentligt. Vi har inte riktigt haft tid eller ork att göra det förut.

Det finns sjukt många smyckebutiker här. Och en och annan klädbutik, och ingen av dom är speciellt liten. Vi har TVÅ stora Primark i trakten. En i Bournemouth centrum och en i Boscombe (som är bara en liten, liten bit härifrån. Borde höra till samma stad också, tror jag).
Per hittade kläder åt sig, så vi började ta oss mot hotellet igen. Efter två dagar då vi gått antalet kilometer var mina ben och fötter inte helt med på att gå allt för mycket. Vi gick in i några butiker påväg från Primark också, och sen blev vi distraherade av tivolit som finns här.


Det var massor av folk lite överallt i stan, och det dansades och spelades musik. Tydligen började Bournemouth arts by the sea festival igår.

Vid tivolit finns också en ganska stor spelhall och så börjar piren på andra sidan om det. Vi var inte ut på piren eftersom vi hade massor av kassar med oss, så vi bestämde att vi skulle ta och göra det någon annan dag istället.


Angry birds!!






Vi var lite hungriga så vi skaffade flingburkar och lite mjölk. Och så skaffade vi nya tandborstar.

På kvällen kände Per för att besöka Asda som finns en liten bit från hotellet. Dessutom var vi hungriga. Han kom tillbaka med en kasse full med grejer. Gissa vad han betalade för det? Jo, £7.32!! För att lite visa hur stor kassen var så kan jag säga att den vattenflaskan som är längre ut är en 1,5 liters flaska.


Jag gillar att de måste skriva att det är gjort med RIKTIG ost.
Efter att ha ätit nudlar, smörgås och sallad i mängder de senaste dagarna börjar vi båda vänta riktigt, riktigt mycket på att få flytta in i vår lägenhet. Vi vill ha riktigt mat!!! Det är dessutom dyrt och jobbigt att leva såhär.

1 kommentar:

  1. Tänk om det var lika billigt att handla mat här XD
    Förstår att ni vill flytta in snart! ....dessutom ser jag fram emot att få se bilder från lägenheten 8D
    Svar: Bra att veta att vi får plats, haha XD

    SvaraRadera