12 april 2011

Dag 12 – I min handväska

Det här är något jag gillar! Jag brukar ibland sitta och leta upp bilder och blogginlägg om handväskinnehåll. Jag tycker det är jättespännande.
Min handväska har jag gjort själv eftersom jag länge haft problem att hitta en som är rätt stolek och som jag gillar. Den här är perfekt på så många sätt! (Om någon undrar så är Minin mitt favoritbilmärke. ;))
På den finns en Harry Potter-pins som min pojkvän gjort.
För att göra det lite lättare och tydligare har jag numrerat sakerna.

1. Hörlurar till min mobil eftersom jag använder den som mp3.
2. West Ham-nyckelringsband med en fisknyckelring från Sea Life Helsinki och tre nycklar.
3. Handkräm.Jag går ingenstans utan handkräm! Jag har väldigt torra händer, och det är ännu värre på vintern.
4. Läppfett. En annan sak jag, åtminstone vintertid, inte går så långt utan.
5. Min mobil.
6. Paraply.
7. Glasögon + fodal.
8. En bunt hårband.
9. Plånbok. För tillfället en ganska ful sådan eftrsom jag ritade på den då jag var liten och sist använde den. Den rosa jag använde tidigare gick tillsist så mycket sönder att jag inte kunde använda den mer. Har ganska länge letat efter en ny, men har inte hittat en som jag gillat. Nu borde jag börja leta på allvar så jag inte behöver ha den där så länge.
10. Duk för att putsa glasögonen med.
11. Två minneskort som fått bli extra efterhand jag fått/skaffat nya. Ett 256 mb och ett 2 gb.
12. Plåster.
13. Näsdukar.
14. Bindor.
15. Nagelfil, sax, korköppnare och liknande nödvändigheter.
16. P-piller och huvudvärkstabletter.
17. Anteckningsbok
18. Filmkamera (blå! Canon) och fodral.
19. Kamera (rosa! Också Canon)och fodral.

Trots att jag bär med mig en anteckningsbok så har jag av någon anlendning ändå sällan en penna med mig. Jag har inte hittat/skaffat någon som hör hemma i väskan ännu. De flesta av mina "viktiga" pennor finns i min penal, som jag alltså inte har i min handväska. 
Ibland innehåller handväskan också min kalender och/eller boken jag för tillfället läser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar