01 april 2011

Dag 01 – Om mig


Jag heter Sandra och är 20 år. Jag bor just nu hos min mamma och pappa. Till familjen hör också mina två äldre bröder och våra två finska stövare. En annan person som mer eller mindre hör till familjen är min fina pojkvän. Han nämns ganska ofta i min blogg och jag har skrivit några inlägg om honom, så jag tror att i alla fall de som brukar läsa min blogg oftare vet en del om honom.

Jag älskar att skriva och läsa och det är väl det jag vill syssla med i framtiden. Böcker har alltid varit något jag har gillat och jag har hittat på sagor nästan så länge jag har kunnat prata.
Harry Potter-serien hör till min favoritböcker, och de har de gjort ungefär sen jag fick den första boken för 10 år sedan. Böckerna är så mycket djupare och smartare än många tror. J.K. Rowling är den enda personen jag just nu kan säga att jag verkligen beundrar och hon är såklart en av mina favoritförfattare (Melvin Burgess och Nick Hornby är två andra favoriter).

Jag har varit förälskad i England sen jag var 11. Kan inte ens förklara varför, eller vad det är som gör att jag gillar landet så mycket. Språket och dialektern är underbara. Landskapen är så himla vackra. Ja, jag vet inte riktigt. Landet har helt enkelt en viss charm.

Jag är verkligen inte en språkmänniska. Jag pratar endast svenska, som är mitt modersmål, och engelska. Jag pluggade tyska två år, och det gick helt okay. Men finska funkar bara inte, fast det finns många som påstår att jag måste kunna språket.

Jag har bott på Åland tre år eftersom jag valde att gå gymnasiet där. Ett val jag inte ångrar ens för en sekund. Men jag skulle aldrig kunna se mig själv bo på Åland resten av livet. De där tre åren var tillräckligt, trots att jag verkligen gillar ön och mer än gärna åker dit då och då. Mysigt, svenskspråkigt och vackert.

Det känns egentligen onödigt att skriva speciellt mycket mera här eftersom det mesta tas upp senare under månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar