31 juli 2018

Åland och Rockoff: söndag 22 juli

På söndags morgonen vaknade jag runt 11. Jag tog en dusch och tog mig sedan ann diskberget vi redan lyckats åstadkomma på de mindre än två dygn vi hunnit vara där. Vi hade inget speciellt planerat den förmiddagen, så Per sov till strax innan 12.

Då vi hade ätit frukost bestämde vi oss för att ta en titt på strand nummer två som fanns utmärkt på campingens karta. Den låg ungefär 500 meter från vår stuga.




Då vi kommit tillbaka från vår lilla promenad funderade vi lite på vad vi ville göra. Vi bestämde oss för att göra ganska lite, i och med att de flesta dagarna skulle bli ganska fullspäckade med program.

15-tiden åkte vi i alla fall iväg till gastropub Bodegan som flera hade tipsat oss om.

Per åt en hamburgare och jag valde fish & chips. Vi tyckte båda maten var jättebra, och kan verkligen rekommendera ett besök dit om man är på Åland! Dessutom är det ett väldigt fint ställe.

Vi kom dit och hann beställa preciiiiiiiis innan det blev lång jättelång kö, så vi behövde inte vänta så förfärligt länge på vår mat, men vissa andra fick vänta närmare 45 minuter just för att det blev sådan rusning.



Då vi hade ätit åkte vi tillbaka till stugan för att vila några timmar. Jag diskade undan morgonens disk och det som inte hade plats att torka i första vändan jag diskade. Sen planerade vi lite vår vecka och vad vi ville göra, innan vi åkte in till stan till klockan 19.

Den dagens artister var Poporkestern Åland, Hanna Ferm, Chris Kläfford och Kaliffa.




Den här dagen var vi hemma redan innan midnatt. Solen hade inte gått ner helt ännu, och det var en sjukt fin och ljus kväll. Därför gick vi ner till stranden igen och tog några bilder, för alltså...SÅ VACKERT!!!




Den här dagen kändes min rygg okay hela kvällen, men istället hade jag problem med att alla getingar var som besatta av mig! Vet inte vad det handlade om.

2 kommentarer: