04 juli 2018

Bröllopsdagen

I söndags var det ju vår första bröllopsdag! Jag tänkte att jag skulle dela med mig av lite bilder från dagen.

Vi gjorde inte alls speciellt mycket, och inte heller något speciellt den dagen. Att göra så lite som möjligt var liksom vår plan. 

Vi började dagen med att sova länge, och sen bara ligga kvar i sängen lite för länge, bara för att ingen av oss orkade stiga upp. Speciellt inte Alma! Hon skulle gärna ha legat kvar där hela dagen, och såg väldigt besvärad ut då vi steg upp och hon kände sig tvingad att göra detsamma. Tänk, det tunga hundlivet då man på en söndag måste flytta från att sova i sängen till att sova på soffan!


Vi tog sen en lite längre promenad. Då vi kom tillbaka åt vi lunch som den dagen var rester från middagen dagen innan: hemgjord pizza! 

Vi hade bestämt att vi ska ge presenter till varandra baserat på bröllopsdagens "tema". Första året är ju bomull. Det här var vad jag fick:

Och det här var vad Per fick:

Det känns som att vi tänkte lika då vi köpte kort, hehe. De är i och för sig köpta från samma ställe, men att vi dessutom fastnade vid mer eller mindre samma design av alla de som fanns är lite lustigt. Per sa att han hade valt mellan det han sen köpte och det kortet som jag hade köpt. Men man brukar väl säga great minds think alike, hehe.

Vi hann också spela in ett poddavsnitt under dagen. Det handlar om vår bröllopsdag och lite funderingar kring (vårt) äktenskap. Avsnittet dyker upp på torsdag!

Då det var dags för middag fixade vi ihop min favoriträtt! Summer garden pasta. Receptet hittar ni här.

På kvällen skulle vi skåla med vårt favoritbubbel. Skåla hann vi, men sen ställde vi ner glasen och Per råkade stöta till bordet så båda glasen föll. Det slutade med att vi hade varsin shot med bubbel istället för varsitt glas, och en nytvättad balkongmatta som behöver tvättas igen. Men sånt händer. Vi skaffade nytt bubbel dagen efter och skålade, och drack det, då istället.

Vi hade också varsin bit av vår bröllopstårta sparad i frysen, men av någon anledning mådde den inte speciellt bra mer och både luktade och smakade suspekt. Det gjorde oss ganska ledsna, för vi hade verkligen sett fram emot att få äta av den igen. Jag gissar att den kanske inte gillade att transporteras lite hit och dit efter bröllopet innan den hamnade i vår frys, också fast den förvarades kallt under sina resor. Planen är att i något skede beställa en likadan tårta av samma fantastiska bagare, bara för att vi ska få äta av den igen!

Vi räddade det med glasskakan Per hade köpt då han var till butiken tidigare under dagen, så vi fick kaka i alla fall!

Utöver det här så tittade vi på några avsnitt av serien vi håller på med, och sen läste jag lite medan Per spelade.

En riktigt bra första bröllopsdag, tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar