24 juli 2018

Åland och Rockoff: fredag 20 juli

I fredags ringde klockan redan 5. Det eftersom vi skulle åka iväg till Åland! Vi har inte varit dit sen 2014(!!), så vi såg väldigt mycket fram emot att åka dit igen. Jag hade sovit lite dåligt, och är verkligen inte en morgonmänniska, så det var en väldigt seg start. Det var väldigt mycket bilar så vi startade ungefär 20 minuter sent.


Jag mådde ganska dåligt hela båtresan, troligen just för att jag hade sovit dåligt och var hungrig. Det brukar få mig att må ganska värdelöst. Då vi kommit av båten åkte vi till en butik och handlade lite mat och åkte sen ut till stugan vi hyrt. Plötsligt började det ösregna, vägen var full av vatten och man såg nästan inget för det regnade så mycket och så hårt. Och lika plötsligt som det började slutade det och vägen var helt torr.

Orsaken till vårt besök till Åland var Rockoff. Så vi hämtade också ut våra armband innan vi åkte ut till stugan.

Vi sov en stund och åt sedan middag innan vi åkte tillbaka in till stan och Rockoff. Första artisten var Anastacia! Också fast jag aldrig varit ett enormt fan direkt, också fast jag nog lyssnat på henne, så var det häftigt att se henne.


Mellan huvudartisterna så lyssnade vi på husbanden.

Följande huvudartist var De Vet Du. Vi stannade bara och hörde början av första låten, för vi var trötta och jag fick så otroligt ont i ryggen att jag inte klarade av att stå där längre. 

Vi stannade till vid Select och köpte lite att äta innan vi åkte ut till vår stuga.

Väl tillbaka vid stugan tittade vi på tv en kort stund innan vi somnade ganska snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar