19 december 2017

Åtta år tillsammans

Idag är det åtta år sen Per och jag blev ett par! Firandet gjordes redan i lördags, för vi har sällan tid eller ork att åka någonstans för att göra något extra mitt i veckan, och inkommande helg är det jul. Dessutom är det lättare att hitta hundvakt under helgerna.

I och med att det sista helgen innan jul betydde det också att det var mycket folk i farten. Vi började med att hämta lite julklappar vi blivit ombedda att hämta ut, och så var vi och köpte Almas julklapp. Det var massor med bilköer, det var knepigt att hitta parkeringsplatser, och det var mycket folk i butikerna. Så det var en hel del väntande och köande och trångt. Det betydde att då vi äntligen kom så långt som till Jumbo där vi skulle äta var vi båda riktigt hungriga.

Där möttes vi av att alla restauranger på ena sidan var stängda på grund av problem med vattnet. SUCK! Eftersom vi skulle äta på Fonda del Sol svängde vi fort om och bestämde oss att åka till den i Itis istället.

Jag tror vi ätit på Fonda del Sol varje årsdag sen vi flyttade till Helsingfors. Och så vid några andra tillfällen. Vi tycker maten är godare på restaurangen i Jumbo, så vi äter oftast där, men vi har varit till Itis några gånger också.

God mat den här gången också!

Efter det köpte vi med oss några donitsar från Arnold's, gick i några butiker, och så åkte vi och hämta upp Alma. Efter att hon fått sin mat och vi varit ut och gå med henne åkte vi iväg till Prisma (vi hade tänkt gå till Prisma i Jumbo, men eftersom vi inte blev där och äta och det var så mycket folk blev det inte av) för att handla lite mat, grejer som behövdes för det jag ska baka inför julhelgen, och så passade jag på att köpa det sista jag behövde till en julklapp. Kvällen avslutades med varsitt glas av vårt favoritbubbelvin.

En fin lördag, också fast den blev mycket längre än planerad i och med mängden bilköer, mängden människor, och så de ändrade planerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar