22 januari 2013

Julkläder

Tittade igenom en del foton igår, och hittade några som jag fotat på kläderna jag hade på mig på julaftonen. Jo, det är ungefär en evighet sen det, men kände för att dela med mig av det i alla fall. Köpte större delen av kläderna precis innan jag åkte hem. Hade länge tänkt köpa en till tröja (har en svart från tidigare), så skaffade den med H&M"presentkortet" jag har, så den var "gratis". Då man lämnar tillbaka något man köpt från H&Ms hemsida/tidning och lämnar tillbaka det (i alla fall då man gör det i en butik) får man pengarna tillbaka i form av ett "presentkort" istället. 

Har letat efter en klänning i stil med den här ett tag, men inte hittat någon jag gillar. Många har varit allt för korta eller annars bara inte varit i min stil. Den här hittade jag i New Look. Behövde en storlek mindre, men det fanns bara denhär och sen några i betyyyydligt större storlekar. Löste det med att be mamma sy in den lite. Nu sitter den hur bra som helst! Fick 30% rabatt med en kupong som delades ut i shoppingcentret där vi var. Så, lade ut bara omkring £10 på den.

Klänningen kom med ett svart, fint bälte, men kände att den behövde lite färg så jag skaffade ett bälte från Primark för £2 (£1? Minns inte exakt) och passade på att köpta ett par nya lite tjockare strumpbyxor för en pyttesumma också. Slängde nyligen mitt senaste par i samma material eftersom de fått hål på hälen. Slängde ett annat par också på grund av ett hål på stortån. Så, är ganska glest på strumpbyxfronten i min garderob just nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar