30 juli 2012

Tandvärk

Natten mellan lördag och söndag fick jag tandvärk, som fortsatte. Och fortsatte. Och fortsatte. Har knaprat piller sen det för att kunna ta mig genom det. Men från och med igår på eftermiddagen slutade pillren ta bort all smärta, det slutade värka men tanden var så öm så jag kunde ändå inte göra något. Blev att genast ringa tandläkaren imorse, och 11 fick jag tid. Visade sig att tandroten(?) i en tand dött, så det fick bli rotfyllning. Tanden borrades upp och nerverna och vad det nu är som finns i dem, togs bort, fylldes med medicin och en tillfällig fyllning lades på. Gjorde inte det minsta ont, var mest rädd för det. Bedövningen har nu släppt och det gör inte det minsta ont. Finns nog inte en chans att jag ska kunna beskriva hur skönt det är! Smärtan  av tandvärken hör nog till något av de värsta smärtor jag känt, någonsin. Har inte sovit knappt alls på två nätter, dels på grund av värken och dels på grund av åskvädren. Och har inte riktigt ätit något sen igår på dagen. Är hungrig och trött.

Hoppas nu också på att ha tur och få det avslutat innan vi åker tillbaka till England.

2 kommentarer:

  1. Usch! Det är helt sjukt hur tänder kan göra så ont emellanåt :( tur att det inte gjorde ont att fixa det dock och inte nu heller, hoppas det fortsätter så!

    Svar: Taaack! :D Ska testa det genast ^^

    SvaraRadera
  2. Isch, mina tänder värker bara jag läser detdär D:

    SvaraRadera