20 juli 2012

Klippa, klipper, klippte, klippt

Idag var jag till frissan. Mitt hår har behövt klippas väldigt länge, men eftersom jag ogillar att byta frissa eftersom det alltid tar så länge att "vänja sig" så att man kan få det man vill ha, så har det inte blivit av att göra det i England. Dessutom gillar jag "min" frissa.

Planen ännu igår var att det bara skulle toppas, men annars lämnas så långt som möjligt över hela huvudet. Men jag bestämde mig ändå för något annat. Inge drastiskt, är bara lite mer uppklippt och pannluggen är kortare än jag haft den på ett bra tag. Känns fint med förändring även om den inte är så stor. Ordentliga foton kommer förhoppningsvis upp imorgon, så tillsvidare får ni nöja er med bild då det ännu är blött och nytvättat efter bastun!
Medan jag satt hos frissan kom sommarpratar-programmet på Vega. Råkade vara Ted Forsström som var dagens sommarpratare. Var riktigt intressant och kul att lyssna på! Måste ta och lyssna på hela något tag snart.

2 kommentarer:

  1. Bra att veta att jag inte är ensam om det där med frissan XD Går alltid till samma då hon vet och förstår hur jag vill ha det. Gick aldrig och klippte mig då jag var i Danmark utan passade på att göra det här på Åland när jag var hit på besök (A)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Det är så jobbigt och svårt att lära en ny person hur ens hår ska va! Haha. ;D

      Radera