28 juni 2013

Produktfavoriter: Kroppen

1. Soap & Glory Hand Food Hand Cream. Doftar gott, men vissa tycker den har en lite väl stark doft så är kanske inte något för de som är väldigt känsliga. Det är lätt min favorithandkräm! Prövade först en i travel size men så fort den var slut köpte jag en stor! Den är väldigt dryg och räcker alltså väldigt länge (och är alltså värd priset). Drar in i huden otroligt fort och händerna blir jättemjuka.
2. Gillette Satin Care Pure & Delicate Shaving Gel. Jag har prövat många olika rakgeler och också sådana som ska vara för känslig hy har irriterat min hud. Använde en Satin Care med Aloe Vera förut tror jag, och den funkade. Blev lycklig då jag hittade den här eftersom den är utan parfymer och sånt, och den visade sig vara den bästa jag prövat. Min hy irriteras inte det minsta av den.
3. N-spa Fruit Apple-Mint Crunch Body Scrub. Billig och bra body scrub som doftar fräscht
4. Simple Kind to Skin Nourishing Body Wash. Den här har blivit min favoritduschtvål. Ingen parfym eller färgämnen i den, och den torkar inte ut min hy.
5. Vaseline Intensive Rescue Moisture Locking Body Lotion. En dryg body lotion som inte är överdrivet fet och som gör huden mjuk.
6. Nivea Sun  Pure & Sensitive Spray SPF30. En solkräm utan parfym och färgämnen.
7. Neutrogena Norwegian Formula Nourishing Foot Cream for Dry or Damaged Feet. Det här är den överlägset bästa fotkräm jag testat. Den är otroligt dryg, och man behöver alltså bara en liten klick. Bara man masserar in den ordentligt och inte tar för mycket så drar den in i huden fort. Väldigt bra så man inte behöver ligga med fötterna i vädret allt för länge.
8. Boots Essentials Lip Salve Original. Såklart behöver man också ett läppfett. Jag plockade med mig det här billiga från Boots för ett tag sen då mitt förra tog slut. Hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar