24 juni 2013

Matlådor

Förra veckan fick jag plötsligt för mig att laga ett gäng med lunchlådor åt Per. Det har av någon anledning blivit så att vi brukar fylla frysen med mat innan jag åker iväg till Finland, så Per har en massa mat så han inte behöver laga mat hela tiden. Vet också att det är ytterst tråkigt att laga mat bara till sig själv, så blir lätt så att man låter bli. Och om de inte är bra för något annat så är det lätta att plocka med sig som lunchlåda till jobbet. Vanligen brukar vi fylla frysen genom att laga extra mycket då vi lagar middag sådär vanligt, men förra veckan fick jag mest bara lust att laga något + att vi har en hel del kött i frysen.

Förra veckan lagade jag en omgång makaronilåda med bacon. Sju matlådor blev det! Inte helt illa. Nu hoppas jag bara att det är gott också, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar