03 juni 2013

Böcker!

Tog en sväng till WHSmith som ligger precis runt hörnet eftersom jag behövde ett nytt häfte. Passade som vanligt på att gå förbi deras böcker för att se om det fanns något som mina ögon fastnade på. Jag hade inga som helst planer på att köpa böcker eftersom jag väntar på en bok från Amazon (Billy and Me). Det paketet skulle varit här redan den 28e maj, men har ännu inte synts till. Kontaktade Amazon, och de lovade skicka en ny om den inte dykt upp innan den 5e juni. Tror absolut inte den kommer dyka upp. Amazon brukar vara duktiga på att gissa sig till när varan ska anlända, och vi har aldrig tidigare haft problem. Undrar vem som behövde den mer/vart posten förde den... Känns lite småbittert då det var en bok jag hade förhandsbeställt och hoppades få väldigt snart efter att den kom ut så att jag skulle ha något att fördriva min lediga tid med. Och allt jag hört om den låter så bra! Vill läsa den NU!!!! 

I vilket fall som helst, hade alltså inga planer på att köpa böcker, men hittade den här dealen och plockade med mig två böcker jag redan länge haft lust att läsa. Två böcker för £8.99 är faktiskt ganska bra, tycker jag.
Lyckades också plocka åt mig häftet jag kom dit för egentligen och lite post-its. Kände att det var ganska bra att få allt det för under £20, speciellt då häftet också kostade en hel del.

9 kommentarer:

  1. the notebook är bra, jag läste den dock på svenska men kan änka mig att den kanske är lite bättre på engelska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar filmen, men hittills (har läst typ 20 sidor) är boken ganska värdelöst skriven. :( Hoppas på att den ska bli bättre, annars har jag tyvärr inte mycket positivt att säga. Men handlar som sagt om hur den är skriven/språket, och storyn och filmen är riktigt bra! :)

      Radera
    2. ja det var ett tag sen jag läste den, typ jag gick i sexan så jag kommer inte ihåg hur språket var. Fast jag kommer ihåg att filmen inte följde boken exakt. speciellt tror jag att de sluta annorlunda. fast som sagt det kan vara att jag kommer ihåg fel.

      Radera
    3. Har redan märkt att den inte är helt lik filmen, så på det viset ska den bli spännande att läsa. :D

      Radera
  2. Ååh, Billy and Me har jag också hört om! (varför månne? XD) Skulle också vilja läsa den :D Looking for Alaska har jag också hört mycket om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så himla bitter över att boken inte dykt upp. :( Speciellt då jag förhandsbeställde den... Skulle ju liksom gått fortare att hitta den i en butik nu då det blev såhär!
      Har också hört en hel del om Looking for Alaska (och andra av John Greens böcker), men aldrig kommit mig för att läsa den fast jag tänkt göra det. :)

      Radera
    2. Jaa, förhandsbeställer man så vill man ju ha den före alt samtidigt den kommer ut i butik! Inte veckor efteråt :( Förstår att du är bitter!
      Kanske jag skulle titta in på WHSmith själv på onsdag när vi ska in till York om jag skulle hitta nån av John Greens böcker :D

      Radera
  3. Har aldrig hört om Billy and Me men nu blir jag ju nyfiken XD Har fortfarande en plan på att läsa mera böcker så den tas nog upp på en ska-läsas lista!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är skriven av Tom Fletchers fru, och har hört massa positivt om den. :D

      Radera