12 juni 2013

Midsommarplaner

Efter att ha varit bosatt utomlands nästan två år börjar högtider och sånt som firas i Finland men inte här att långsamt försvinna ur ens minne. Speciellt sånt jag inte är van vid att firas så mycket hemma hos oss vanligt heller, men nu då det inte uppmärksammas på något speciellt sätt i landet man bor i glömmer man lätt bort att det händer. Hit hör till exempel vappen. Och midsommar. Högtider som Finland mest verkar ha som en ursäkt att dricka. Kan inte påstå att jag ens saknar det väldigt mycket, egentligen. För skulle jag sakna det skulle jag väl minnas dom? Inget illa menat mot högtiderna alls, jag gillar också att ha ledigt! ;D

I vilket fall som helst, vi ska "fira" midsommar med att åka till London av och ann för att se The West End Men den 22a. 

1 kommentar: