04 januari 2013

Maybe this'll be my year, part 3

September. September inleddes med sommarens sista fyrverkerishow på stranden och kallt väder. Vi besökte Bournemouth Air Festival och fick se en hel del fina flygplan. Vi stannade tills uppvisningen var slut, fast det var isande kallt ute och vi frös ännu mer av att se alla som gick i t-skjorta och shorts fast det var mulet, kallt och blåste! Vi flydde kalla England för två dagar och åkte till Frankrike. Vi besökte Disneyland Paris som bjöd på ordentlig sommarvärme och ingen blåst. Vi hade hur roligt som helst och passade dessutom på att förlova oss. I slutet av månaden sålde vi vår gamla tv som var lite väl lite för vår lägenhet och köpte en som var lite större.

Oktober. Skolan började igen och skoltröttheten jag känt av redan på våren kom tillbaka starkare än någonsin och fick hela hösten att kännas oändligt lång och väldigt, väldigt tung. Vi låg båda däckade i en ordentlig förkylning och preparerade oss med en massa vitaminer. Jag kände att vi behövde piffa upp lägenheten och en fin blombukett fick följa med hem från butiken en dag. Bournemouth fortsatte bjuda på underbara solnedgångar och den årliga "världsmarknaden" med den finska tältet kom till stan. Vi åt goda frukostar och jag passade på att baka både kanelbullar och muffinsar. I övrigt var det en grå och regnig månad.

November. I november var det Guy Fawkes Night och eftersom allt det speciella som hände hände helgen innan blev det inte att åka någonstans. Men vi njöt av fyrverkerierna hemifrån istället. Månaden bjöd på mindre regn och ganska behagligt, fint väder. Vi passade på att åka till stranden och stan för att ordentligt ta del av det underbara vädret. Vi hälsade såklart på ekorrarna i parken också. De varelserna saknar vi lite från gamla stället vi bodde på, där fanns det massor av dom, men här finns de inga alls. November bestod också av en hel del god mat och jag hittade områdets egna iskaffe. Eftersom julen närmade sig hade de en sort med pepparkakssmak. Månaden avslutades med att Per fyllde 24.

December. December bjöd på mer underbart väder. Vi återupptäckte hur otroligt vacker platsen vi bor på är. Första Graze-boxen damp ner i brevlådan och vi besökte Hengistbury Head. Den evighetslånga höstterminen tog äntligen slut och jag åkte till Finland och Per följde efter några dagar senare. Jag njöt av snön, också fast jag frös, god mat och familjens sällskap. Vi passade på att skida lite och koppla bort allt vad skola och jobb heter. Dagen innan nyåret åkte vi tillbaka till England igen. Jag läste en hel del i december och fick en lite hög med nya böcker till julklapp. Per jobbade på nyåret, men fick ledigt den första, så på nyårsafton åt vi god mat och tog det lugnt (vilket behövdes efter de evighetslånga resan dagen innan) och vid 12 tittade vi på raket och såg hur himlen täcktes av sådana där ljuslyktar man skickar iväg upp i luften.

Tänker avsluta med en underbart bra låt.

All I know
Is everybody comes and goes
Everybody sings and cries,
Makes the grade and takes the prize
In somethin', nothin', I don't care,
Because I always know that you'll be here