22 mars 2019

Dags att förbereda lite inför resan

Efter att vi bokade vår resa i januari har jag lite placerat det bak i huvudet eftersom det ändå var ganska länge tills vi skulle åka iväg. Nu är det bara just över två månader kvar, och jag har fått plocka fram det igen för att se vad som behöver förberedas och om något behöver köpas.

Jag har börjat skaffa grejer till "medicinväskan" jag alltid har med på resor. Värkmedicin, plåster, åksjuketabletter, och annat som kan behövas under resan. Jag har också skaffat en del produkter i resestorlek som jag tycker är jobbigt att bara hälla över i andra förpackningar. Det blev också att skaffa en ny resekudde.


Jag har jättelänge haft en som man måste blåsa upp. Jag tror jag skaffade den då vi bodde i England, eventuellt till och med innan dess, och den har funkat bra. Men jag tyckte det var dags att skaffa en annan. Dessutom tycker jag det är supersvårt och jobbigt att blåsa upp den då jag mår illa och allt känns jobbigt, sådär som det brukar innan take-off. Jag sover dessutom oftast under flygresor, i alla fall en del av resan, så en kudde behövs. Jag känner också att den här kan komma till användning också i bilen eller under andra typer av resor.

Väntar otåligt och ivrigt på resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar