15 mars 2019

Födelsedagen

Vi brukar alltid gå ut och äta då jag fyller år, antingen på min födelsedag eller helgen innan eller efter. I år blev det på min födelsedag. Vanligen blir det någon mer riktig restaurang, men den här gången ville jag till Rax. Jag har haft lust att gå dit superlänge, men jag tror inte vi varit dit på över ett år. Ett tag var vi dit relativt ofta, men efter att vi skaffade Alma har det inte blivit av mer än kanske 1-2 gånger.

Tyvärr har de ändrat utbudet en del, och några av mina favoriter fanns inte längre kvar, vilket gjorde att jag nu inte känner något större behov av att gå dit på länge. Tidigare hade de en kycklingpastaröra som jag ääääälskade, och som var säkert minst 95% av orsaken till att jag ville dit.

Det var ändå kul att äta ute och ha lite riktig tid tillsammans. Så maten spelade inte så stor roll. Och glassen till efterrätt var ju fortfarande himla god!


Till födelsedagen fick jag Busteds nya album av Per! Älskar albumet, och jag är en sån som gärna har favoritartisternas album i fysisk form, också fast jag främst lyssnar på dom på Spotify.


Fin dag! Passade dessutom på att ta ledigt, och Per slutade tidigt. Vi hann med en lite längre promenad med Alma medan det ännu var ljust ute. Känns alltid lite lyxigt att kunna göra det på en vardag den här tiden på året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar