06 februari 2019

Att bli glad över en ny tandborste

I januari bestämde jag mig äntligen för att det var dags att köpa en ny eltandborste. Min gamla gav upp för ett tag sen och jag har velat ha en ny sedan dess. Jag har funderat lite hit och dit vad jag ska köpa, och sen skjutit upp det för att det fanns viktigare saker som behövde köpas först.

Jag bestämde mig till slut för att lägga lite mera pengar på tandborsten, och köpte en Oral-B Genius 10000N. Tekniknörden i mig är mycket lycklig, för man kan koppla tandborsten till sin telefon och via en app hålla koll på bland annat hur länge man borstar, fylla i när man använd tandtråd, munskölj och när man borstat tungan. Personligen tycker jag det är supersmart, för det gör att jag kommer ihåg att använda eltandborsten (jag brukar vara en som då jag är trött eller känner mig lite för lat så använder jag en vanlig tandborste istället, men inte sen jag köpte den här!) och göra alla de där sakerna. Dessutom ger det mig motivation till det, för jag älskar ju statistik också! Och så påminner den mig om när jag ska byta tandborsthuvud. 


Den har också sex stycken olika borstningslägen: Daily Clean, Gum Care, Sensitive, Whitening, Pro-Clean, Tongue Cleaning.

Jag är verkligen SÅ glad att jag äntligen skaffade en ny eltandborste. För mina tänder och min mun känns så mycket renare och bättre sen jag började använda den här!


Om du har en eltandborste, vilken har du? Och föredrar du eltandborste eller vanlig tandborste?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar