28 november 2018

Empties november 2018


Förutom sånt som har blivit tomt den här månaden har jag också rensat bland lite produkter som blivit gamla eller som jag helt enkelt inte använder av en eller annan orsak. Jag brukar vara rätt dålig på att rensa sånt, men en dag blev jag irriterad över att sånt tog upp en massa plats trots att det inte användes. Så nu har jag mycket mer plats igen!

Charlotte Tilbury Charlotte's Magic cream Instant Turnaround Moisturiser 1,5 ml (gratis tester från FeelUnique). Den här krämen var ganska tjock, och den här lilla räckte till två gånger. Trots att det var en tjock kräm tyckte jag den gick lätt att massera in i huden, men den drog inte in väldigt snabbt. Den doftade också exakt som en solkräm jag haft för ansiktet, så gillar man inte doften av solkräm ska man absolut inte skaffa av den här. Jag tyckte min hud såg helt bra ut av den här, men jag kan inte uttala mig om vad min hy skulle tycka om den om jag använde den under en längre tid just eftersom krämen är väldigt fet. Jag skulle nog inte köpa av den här.



7th Heaven Blemish Clay Deep Celansing & Calming Hard Drying Mask 20 g (från Montagne Jeunesse 7th Heaven Value Multipack x 5, FeelUnique, 6€). Den här doftade lite mentoligt (är det kanske with hazel som doftar så?), men jag gillar doften! Den gick lätt att applicera och kändes mjuk och skön mot huden. Det var ganska mycket produkt i förpackningen så jag hade lite svårt att veta hur jag skulle få allt att rymmas. Den kändes också väldigt bra på huden, men som de flesta masker som ska torka så började det klia lite då den torkat, men det störde inte så mycket. Den var ganska svår att tvätta bort, men det upplever jag att de flesta lermasker är. Huden såg riktigt bra och ren och jämn ut efteråt, och jag tycker också att den lugnade min hy, precis som den skulle. Den hade dämpat flera finnar jag haft, och några av dom värsta började äntligen försvinna efter att jag använt masken (använde den då jag hade en period då jag hade mycket finnar). Jag tyckte den höll allt den lovade och var en mycket bra mask. Jag vill absolut köpa igen!

Superdrug Blending Makeup Sponge (Superdrug, £1). Den här köpte jag mest för att den var billig och jag behövde en ny. Tyvärr är den superhård och ganska svår att använda. Den är bättre än att inte ha en makeup sponge, men det finns andra billiga som är mycket, mycket bättre. Jag har inte använt den jättemånga gånger, men nu får den nog åka ut för den var verkligen för hård och jag tyckte inte den fick sminket att se lika bra ut som med en annan jag haft.







Lumene Invisible Illumination [kaunis] Instant Glow Fresh Skin Tint 1,5 ml (BetteBox oktober 2018). Den här skulle utan tvekan ha räckt till minst tre gånger. Jag tyckte inte den var superlätt att applicera jämnt men fingrarna, lite lättare med en sminksvamp. Jag vet inte om jag riktigt gillade färgen på den här, jag tänkte att den precis som deras andra liknande produkter lite skulle ändra sig efter ens egen hudfärg, men jag tyckte den inte riktigt gjorde det ordentligt. Det var som den hade en lite konstig gulaktig färg, också efter att jag tyckte jag hade arbetat in den ordentligt. Jag upplevde inte heller att den hade gelkonsistens som den påstods att den skulle vara. Dessutom började det klia supermycket i en del av ansiktet då jag hade den här på, och det slutade genast jag tvättade bort produkten från det stället. Tyvärr tyckte jag inte alls den såg bra ut på min hud, kanske skulle jag bara behöva använda den fler gånger för att hitta knepet. Jag skulle inte köpa av den här.

Natura Siberica Taiga Daily Protection Hand Cream 39 ml (BetteBox oktober 2018). Under hela tiden jag använt av den här har jag försökt placera doften, och jag tror att den påminner lite om Hubbabubba? Men inte jobbigt och supertydligt så att man skulle känna doften efter att man använt krämen. Gillade i alla fall doften jättemycket! Går lätt att att smörja in och den drar in ganska fort. Men genast man tar lite för mycket så var det mycket svårare. Men tyvärr tyckte jag att efter ett litet tag kändes händerna inte längre återfuktade, utan torra och sträva. Skulle inte köpa av den, just för att det inte kändes som om den gav återfuktning väldigt länge åt mina händer.



Ziaja Natural Olive Cream light formula dry & sensitive skin 10 ml (BetteBox mars 2018). Den här krämen har en väldigt svag men fräsch doft som jag inte riktigt vet vad det var. På något vis påminde den mig om syréndoften som de har i några av de andra krämerna jag testat, men mycket svagare. Men inte mig emot, för jag älskar den doften! Jag tyckte krämen var väldigt tjock, men inte fet och oljig, men den gick ändå väldigt bra att massera in i huden och det tog inte väldigt länge för krämen att gå in i huden ordentligt. I och med att krämen var så tjock kunde jag tycka att det var svårt att ta rätt mängd. Det var lätt att ta för lite och det var lätt att ta allt för mycket. Jag kan inte säga om min hy gillade den här krämen eller hatade den, jag gissar att det var något där emellan. Visst verkade min hy gilla den mer än vissa krämer jag prövat, men den gjorde inte heller någon enorm skillnad, så jag vet inte om jag skulle säga att krämen passade min hy superbra. Därför skulle jag inte köpa av den själv, de har andra produkter som funkat bättre för mig.

Garnier Micellar Cleansing Water Sensitive Skin 125 ml (BetteBox juli 2017). Jag var SÅ glad då den här kom i en box eftersom sååå många hyllat den och tyckt den är den bästa produkten någonsin. Jag hade troligen lite för höga förväntningar, för jag blev så himla besviken på den här. Visst fick den bort smink väldigt bra, bättre än många makeup removers, men för att få bort ögonmakeup var jag ofta tvungen att gnugga för att ordentligt få bort det, och det bruka jag inte behöva göra. Och mina ögon började ibland rinna riktigt ordentligt av den, också fast jag inte tyckte jag fått något i ögonen. Också fast den fick bort smink väldigt ordentligt kände jag aldrig att mitt ansikte kändes såpass rent att jag inte skulle behöva tvätta det ordentligt efteråt. Jag gillade att den var doftfri, och att den som sagt verkligen drog åt sig smink, man kunde se att det lossnade i små klumpar, något bara micellar water brukar göra. På grund av för höga förväntningar och sen besvikelse, och för att mina ögon började rinna av den, skulle jag knappast köpa just den här.

Police Legend Eau de Parfum for Women 2 ml (BetteBox december 2017). Jag hatar att försöka förklara dofter. Det här var en jag gillade och ogillade på samma gång. Det var en ganska tung doft, något jag kan ha lite svårt med, som då och då nästan doftade manligt. Det ska vara blommor, vanilj och cashmeere wood, men jag är så dålig på dofter så jag vet inte om det stämmer eller inte. Jag är osäker om jag skulle köpa den här doften, också fast jag inte direkt ogillade den. Jag föredrar lätta, fräscha dofter. Det här är kanske mer av en kvällsdoft, och jag har så få tillfällen jag behöver en sådan doft för.





Tee Tree Water Toner Water 250 g (Lush, 16,95€). Den här har jag haft två gånger förut (läs här och här). Den här doftar ganska lätt tea tree, jag tycker inte den har en väldigt överväldigande doft. Doften påminner mig dessutom lite om vår tid i England, eftersom det var då jag använde den första gången. Jag har använt den som toner morgon och kväll, och tycker fortfarande den är lika bra som de två gånger jag haft av den förut! Den är väldigt dryg, och den dämpar finnar och rödheter i ansiktet väldigt effektivt. Min hy har fortsättningsvis gillat den väldigt mycket. Den här kommer jag köpa av igen!







Produkter som inte är tomma

Lumene Nordic Chic Eyebrow Fixing Gel Transparent 5 ml (BetteBox maj 2017). Jag vet så lite om ögonbrynsprodukter och har inte använt speciellt många heller, men i och med att den här var transparent vågade jag testa den, och tyckte genast om den! Den höll ögonbrynen snyggt på plats hela dagen utan att det egentligen alls såg ut eller kändes som om man hade någon produkt i dom. Superbra! Den var lätt att använda och resultatet blev snyggt och höll utan problem hela dagen, tycker jag. Tyvärr har den nu torkat, men jag tror den var nästan slut. Jag skulle bra kunna köpa av den här. Jag tror den finns med färg också, så den kunde också vara intressant att pröva.



Nivea Vellular Perfect Skin Eye Illuminator 15 ml (BetteBox februari 2017). Jag har kämpat och kämpat och kämpat för att få slut på den här, men nu får det helt enkelt räcka! Jag  tyckte inte alls om den här. Jag tyckte den var svår att applicera snyggt, och väntade man ens lite, lite för länge blev den nästan som en hinna och det var näst intill omöjligt att arbeta in i huden ordentligt. Jag tyckte också att den snarare framhävde små rynkor, mörka ringar och påsar under ögonen, och om man inte sett dom förut så syntes dom tydligt efteråt! Helt tvärtom vad som utlovades. Jag hade Per att pröva den också, och han upplevde samma sak. Och på något konstigt sätt drog den till sig mascara. Också mascara jag inte vanligen tyckte lossnade väldigt mycket och lämnade svart under ögonen så gjorde det då jag använde den här. Det här var helt enkelt inte en produkt som passade mig, och jag skulle inte köpa den.

Lumene Bright Now Vitamin C BB Cream SPF 20 01 Light 50 ml (LivBox november 2015). Jag minns att jag använde den här ganska flitigt då jag först fick den, och det var en favorit väldigt länge, men nu har den stått oanvänd läääänge. Det jag minns var att jag tyckte den var lätt att applicera och få att se jämn ut. Den kändes mer som en hudkräm än vissa andra liknande produkter jag prövat. Den var inte väldigt täckande, men fick ändå huden att se jämnare ut. Jag vill också minnas att den höll sig ganska snygg relativt länge. Tyvärr minns jag inte mycket mer än så. Jag skulle gärna köpa av den i och med att jag gillade den förut. Jag skulle gärna se om jag ännu gillar den efter att ha prövat betydligt fler liknande produkter.

Cien Waterproof Mascara 10 ml (LivBox augusti 2016). Precis dom flesta av Lidls sminkprodukter tyckte jag den här doftade hyacint, en doft som åtminstone jag tycker om men som känns lite oväntad i smink. Tyvärr tyckte jag inte den här mascaran var speciellt bra. Visst gav den lite färg åt fransarna och gjorde dom lite, lite längre, och den var ganska vattenfast, och höll fransarna snyggt isär, men jag tycker tyvärr man knappt kunde se att man hade mascara då man använde den här, hur många lager jag än försökte lägga på. Den kändes nästan torr redan då den var ny, och nu är den definitivt torr! Det kändes som om man mest borstade fransarna, och så såg det ju nästan ut också i och med att skillnaden var så liten. Jag gillade däremot att den verkligen höll fransarna isär och de klumpade inte ihop sig alls. Jag tror nog inte jag skulle köpa av den här. Men jag tror de har bytt både utseende och formel sen den såg ut såhär, så jag kunde tänka mig att testa den nya, eller någon av deras andra.

Cien Foundation 040 soft caramel 30 ml (Lidl, 3,99€). Tyvärr kan jag inte säga så mycket om den här. Jag råkade köpa en för mörk färg och har därför inte använt den. Men den doftade också hyacint. Jag kommer säkert köpa en i lite mer rätt färg någon gång eftersom jag gärna skulle pröva Lidls foundation.










Priorities Face Guard Sunscreen Cream Vitamins A & E 50 SPF (Grekland). Jag kan inte minnas var vi köpte den här, antingen i en matbutik eller på Sephora då vi var på Kreta. Efter resan har den blivit liggandes i ett skåp, och nu hittade jag den då jag rensade. Den doftar inte speciellt mycket, och jag minns inte att det skulle varit något speciellt med den, varken superbra eller speciellt dålig. Den ska vara vattenfast, så det är ju bra. Tyvärr kan jag inte ge en speciellt bra recension av den i och med att jag inte minns så mycket om hur den var, men jag skulle säkert köpa av den igen.

1 kommentar:

  1. Oj, den där Lumene BB-kräms layouten minns man nästan inte längre xD De har mycket snyggare förpackningar nu som tur! Jag håller som bäst på och använder den där olivkrämen från Ziaja! Den är så... jännä. De står light formula men ja tycker den e tjock? O man får ta ganska mycket för huden slurppar åt sig rejält... men fast man smetar på mycket så klir det inte kletigt utan den absorberas bra... alltså jag diggar den! Jag har en body lotion i samma serie och den är också speciell.. jätterinnig men det krävs ändå mycket produkt för huden slurppar åt sig och den abosrberas väl.. alltså så flummit! xD

    SvaraRadera