05 november 2018

Den första snön

29 oktober kom vinterns första snö här. Redan någon dag tidigare hade en massa människor postat om att det snöade, till och med här nära, men jag hade inte fått syn på en enda snöflinga. Kanske det hade kommit någon flinga här också redan förut, men den 29 oktober då kom det så mycket snö att till och med jag såg det!

Alma är något av en snöfantast och blev lycklig då vi gick ut och hon insåg att det där vita på marken var tillbaka, och hon sprang omkring som en galning och hoppade och höll på.


Redan följande morgon var all snö borta.

Har första snön kommit redan där du bor?

1 kommentar:

  1. SNÖÖÖÖÖ!!! :D Oh så fint!! Längtar så till att det ska börja snöa här med men än så länge är det bara höst här. Det var nån dag här som jag kände på mig att snön var på väg och (om det var den dan eller nån annan minns jag nu inte) så fick jag också höra av några kunder att de sett snöflingor i luften. Men hittills så bara väntar jag på att det ska snöa så mycket att det syns och helst ska stanna :D

    SvaraRadera