07 september 2018

Ratatas höstlista 2018

Idag kände jag för att göra en liten annan typ av inlägg än vad jag sådär vanligen brukar, så därför bestämde jag mig för att göra Ratatas höstlista!

Vad är dina mål i höst?
Målet för den här hösten blir nog att på allvar få klar hemsidan för företaget. Jag har tänkt göra det så länge, men sen har det projektet alltid lagts åt sidan för viktigare saker. Men det är något som behöver göras snarast, så det är nog det största målet för hösten!

Vad ser du mest fram emot?
Jag ser fram emot mörka kvällar och kyligare väder. Jag älskar sommaren, men hösten kan vara så mysig. Och så ser jag fram emot alla serier och filmer vi förhoppningsvis kommer se!

Känner du dig klar med sommaren?
Ja, i år känner jag mig faktiskt ganska klar med sommaren! Jag brukar vanligen känna att jag lite missat sommaren och att det gick för fort och jag inte hann göra något. Men i år känner jag att jag fick ut mycket av sommaren och verkligen hann uppleva den. Jättebra känsla! Jag känner mig nu redo för höst och kyligare dagar och mörka kvällar.

Hur såg din höst ut för ett år sedan?
Förra hösten njöt vi av att vara nygifta. Men eftersom det hade varit ett ganska stressigt år så långt så var jag både trött och stressad och mådde inte helt toppen, speciellt i september. Jag skaffade också en ny dator och klippte håret axellångt!

Hur såg din höst ut för fem år sedan?
För fem år sen bodde vi i Bournemouth och jag började mitt tredje och sista år på uni. Det betydde att jag hela hösten jobbade med ett av slutarbetena. Det var också en väldigt regnig höst. Vi besökte också Guildford och London. I London var vi och såg McFly, och träffade också Eifos och Dane!

Vad var bäst och sämst med sommaren?
Både det bästa och sämsta var nog värmen. Älskade den, och hatade den. Ibland blev det lite mycket, och Alma led. Tycker också Ålandsresan var toppen, och att vi hunnit göra så mycket! Till kategorin sämsta hör också alla getingar.

Vad för kultur har du tänkt konsumera i höst?
För ovanlighetens skull har vi faktiskt inte biljetter köpta till något. Oftast då det börjar bli höst har vi biljetter till någon teater, musikal, konsert eller stand-up, oftast fler till och med, men i år har vi inte det. Det känns lite konstigt. Så lite osäker vad det blir. Annat än förhoppningsvis någon bok, och kanske bio, men det räknas väl?

Vad blir ditt mest använda plagg i höst?
Hmm, jag vet inte riktigt. Någon varm tröja, tror jag. Men har ingen speciell jag tänker på. Och yllesockor! Alltid!


Har du fyllt i listan, eller någon annan höstlista? Länka gärna så jag kan gå in och läsa!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar såna här listor! Så kul att läsa :D Kanske snor den, hehe~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, gör det! Älskar att läsa och fylla i listor! :D

      Radera