10 november 2017

Bröllopsresan: tisdag 18 juli - Kreta 2017

Tisdagen var den andra dagen med "dåligt" väder. Då vi efter frukosten såg att de höll på städa vårt rum satte vi oss istället i lobbyn en stund. Eftersom tisdag var en av de dagar då de åkte mycket folk så var det ganska många andra som satt där, och väntade på sin buss. Därför gick en från hotellet omkring och delade ut vatten och kex lite hela tiden. Vi fick såklart också godsaker då vi satt där, också fast vi inte var på väg så långt.

Då rummet var städat gick vi dit och hämtade lite saker innan vi gick ut på en liten promenad. Vi kände att eftersom det var molnigt och inte så otroligt varmt kunde vi bra utforska lite andra ställen i närheten av hotellet. Det blev ändå inte en superlång promenad, för det var ganska varmt att gå, trots att det var svalare väder.

Mittemot hotellet fanns den här "lilla" backen som vi gick upp för. Den ser inte alls så brant ut på det här fotot, men den gick typ rakt upp, kändes det som. Tung att gå upp för,och svår att gå ner för. Jag var rädd att jag skulle tappa fotfästet, eller att skorna skulle glida, och sen skulle jag bara rullat ner för hela backen.









På hotellområdet odlade de lite allt möjligt. Rakt utanför vårt rum fanns små odlingar med bland annat tomater, jordgubbar och äggplanta. Och på vägen mellan vårt rum och lobbyn fanns ett bananträd.

I övrigt gjorde vi inte så mycket annat den dagen. Vi simmade, som vanligt, och sen slappade vi på rummet. Vi sparade alla krafter till dagsutflykten vi skulle på dagen därpå.

Men det var så skönt att ligga nerbäddad under ett täcke, i ett luftkonditionerat rum, och halvsovande titta på dåliga tv-program. Många av kanalerna var dubbade, så man inte fattade något alls. Under veckorna vi var där tittade jag på allt för många avsnitt av en tysk serie som heter Shopping Queen, där deltagarna ska shoppa en outfit på en viss tid för en viss budget, och så ska de andra ge poäng för det. Jag kan inte påstå att jag förstod supermycket av vad som sades, men nog lite. Liiiiite kommer jag ändå ihåg av de två år jag läste tyska i högstadiet!

Efterrätt från den kvällen.


Kvällen avslutades med ett tyskdubbat avsnitt av Bones, och korsord. Och sen sova tidigt, för vi skulle upp tidigt följande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar