19 november 2015

Pannacotta på Ahlgrens bilar

Tidigare i år hittade jag ett recept på hur man gör pannacotta av Ahlgrens bilar. Jag har varit nyfiken på att testa det hur länge som helst, men jag har lite glömt bort det. Då vi var till Ikea nyligen fick jag syn på Ahlgrens julgranar och kom ihåg receptet. Så det blev att testa.

Tyvärr tyckte varken Per eller jag speciellt mycket om det. Jag vet inte om det inte riktigt hann stelna ordentligt eller vad det var. Det var dessutom väldigt sött. Det var gott först, men sen blev det lite mycket (portionerna var nog lite väl stora, oooops). Vet inte om jag kommer laga det igen. Känns som jag borde testa igen och låta det stelna riktigt ordentligt, och göra betyyydligt mindre portioner. 


Har du testat det här receptet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar