25 november 2015

Ikea ensam

I torsdags åkte jag till Ikea en sväng. Helt själv. Jag har aldrig tidigare varit dit ensam, så det var något nytt. Det är så bra då det går bussar gratis från centrum, synd bara att de är ytterst få.

Efter en snabb sväng genom visningsrummen tog jag lunchpaus. Fick köa säkert 15 minuter. Det var otroligt mycket folk igång fast klockan bara var runt 13 på en helt vanlig torsdag. Var extra många barnfamiljer, något jag gärna skulle ha sluppit. Jag håller tyvärr inte alls med om att man ska ta med sig barn till Ikea. I alla fall inte om man inte tänker lämna dem i leklandet, och särskilt inte om du tänker vara där längre än vad barnen orkar med.

Eftersom Ikea inte hade någon mat som föll mig i smaken den här gången fick det bli en köttbullssmörgås och våfflor. Inte helt fel!



Efter det behövde jag få runt 2-2,5 timmar att gå. Som sagt, det går inte speciellt många bussar mellan Ikea och Helsingfors... Som tur hade jag en lång handelslista, hehe.


En del saker på listan blev det inte att köpa, men istället plockades en hel del smågrejer som inte var på listan ner i vagnen. Trots det blev det några euro billigare än planerat!

Jag gillar att handla på Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar