29 november 2015

Ett år i Finland

Idag är det ett helt år sedan dagen vi flyttade tillbaka till Finland. Hur sjukt är inte det?! Tiden har gått så galet fort.

Tyvärr har jag inte ännu slutat sakna Bournemouth och England. Jag kallar det fortfarande för hemma.

Men nog älskar jag Helsingfors också. Det är en otroligt vacker stad, och just nu känner jag att om jag måste bo i Finland finns det ingenstans jag hellre skulle bo än Helsingfors. Jag vet inte ens om jag just nu skulle vilja byta Helsingfors mot någon annanstans i världen.

Det tristaste är hur kallt och mörkt det är. Det är mörkt typ dygnet runt den här tiden på året, känns det som. Inget jag direkt gillar. Gillar inte heller att det är så kallt.

Men sommaren väger upp det. I alla fall lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar