06 januari 2015

Oktober, november och december 2014

Oktober betydde att det var dags att fundera på min graduation följande månad. Jag skaffade både hatten och klänningen. Vi köpte lådor så vi kunde börja skicka saker tillbaka till Finland, och vi tog många promenader i området. Vi smakade på en läsk som ville låtsas vara Harry Potter-relaterad och vi besökte Bournemouth Oceanarium.

November var månaden då min graduation var, och jag blev alltså äntligen färdig och har nu en BA i Multimedia Journalism. Vi besökte Bournemouth Aviation Museum, och var som vanligt och såg fyrverkerierna då det firades Guy Fawkes Night. Vi var på julmarknad inne i stan och gjorde ett sista besök till stranden. Jag passade på att få matförgiftning då vi höll på städa lägenheten för att flytta ut. Vi flyttade tillbaka till Finland, och jag fick min nya laptop.  

December bjöd på en del fint väder, först regn och sen snö och kallt. Vi var på Tomasmarknaden då vi besökte Helsingfors, och vann huvudvinsten i lotteriet på byahusets julevenemang. Det kom en ganska stor mängd snö på kort tid. Per skrev dessutom arbetsavtal och vi skrev på ett hyreskontrakt, så året avslutades på ett bra sätt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar