20 januari 2015

Att komma tillbaka in i rutiner, och att skapa nya

De senaste drygt sju veckorna har varit ganska upp och ner för vår del. Vi flyttade tillfälligt tillbaka till våra föräldrar i slutet av november då vi lämnade England, och sen flyttade vi till Helsingfors 3 januari. De flesta rutiner har därför inte riktigt funnits, eller sen har de försvunnit lite i kaoset då andra viktigare saker har behövt tiden. Dessutom har alla helgdagar lite vänt upp och ner på rutinerna.

Jag tycker oftast att det är lite svårt att komma tillbaka in i en rutin, speciellt då det varit ett längre uppehåll. Men jag gillar ändå att komma tillbaka till vår egen vardag med våra egna rutiner, så det har jag lite försökt med sen vi flyttade till vår lägenhet. 

Sådär långsamt börjar jag forma någon form av nya rutiner. Vi är på ett nytt ställe, och bådas vardag har ändrats en hel del sen England. Vi håller på med (delvis) nya saker, och det betyder att andra saker behöver göras under en dag än tidigare. Jag jobbar ännu på att på allvar hitta en rutin som passar mig, och gör att jag hinner få allt gjort som jag behöver. Men det känns inte helt lätt eftersom jag distraheras och störs lite av att det ännu är lite kaotiskt här hemma då vi inte ännu har alla möbler vi vill har och behöver. Och så ligger det ännu framme en hel del ouppackade saker lite överallt. För att inte prata om allt oljud som hörs eftersom de ännu håller på med rörreparation i vår trappa! Urk... Snacka om sömnförstörare och koncentrationsförstörare liksom. Som tur är borde de vara mer eller mindre klara ganska snart, säger de. Men sen igen så verkar de ändra sig angående de de säger ungefär precis hela tiden, så vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar