25 augusti 2014

Äckligt iste

Förra helgen köpte vi tepåsar för iste i 99p store. Jag såg dem tidigare och var intresserad av att pröva, för jag älskar iste, så vi passade på att köpa då vi var in en sväng för att köpa något annat. Jag gillade förpackningen också. Persika var smaken vi valde, eftersom det är en av mina istefavoriter. 

Jag bestämde mig för att pröva nästan genast vi kom hem, och följde beskrivningen på baksidan av asken. Det doftade så himla gott så jag kunde knappt vänta att smaka. Då det var kallt hällde jag upp i ett glas, tog en stor klunk, och...BLÖÖÄ! Det smakade väldigt, väldigt äckligt. Tror inte ens att jag skulle gillat det som vanligt te, och jag är ändå van med en ganska besk smak då jag dricker te eftersom jag dricker det utan socker (eller mjölk). Trots att tepåsen och teet doftade gott persika så fanns det inte ens en antydan av persikosmak då man drack av det. Alltså...USCH! 

Jääättestora tepåsar.

Besvikelsen var stor, kan jag berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar