01 maj 2013

I England igen

I lördags steg jag alltså ut på engelsk mark igen. Vad jag hunnit med sen dess? Inte sådär jättemycket egentligen. På söndagen gjorde jag klar en uniuppgift som skulle lämnas in dagen därpå. Det var årets näst sista deadline! Har en kvar nu som jag redan hunnit göra halva klart, ska avsluta det i helgen eller början av nästa vecka och lämna in den så fort som möjligt trots att deadlinen inte är fören 10e. Idag hade jag årets sista föreläsning också, handlade om slutarbetet nästa år. Sen är det bara två prov kvar det här året, och har redan blivit godkänd i alla interna prov! Sjukt skönt! Blir jag godkänd i de här sista tre sakerna jag lämnat in så är det inga omtagningar för min del i år!

I måndags passade jag också på att baka en lite hög med semlor med pumpafrön, valmofrön och solrosfrön i. De blev riktigt lyckade! Har fortfarande kvar lite frön och hälften av semlorna är redan slut, så tror bestämt det blir att baka fler snart. Lovar dela med mig av receptet då!
Igår kände jag att det skulle passa med plättar till middag. Oftast är det Per som steker plättar här, men igår gjorde jag det faktiskt själv, duktig som jag är. Vi åt dem med nutella, banan, kiwi och färska hallon och blåbär. Hallonen var riktigt goda, smakade precis som sådan man själv brukar plocka. Tror nog det här är något vi måste äta snart igen!
Utöver det kan jag väl erkänna att jag latat mig en hel del. Känns skönt att ha tid för det utan att känna mig dålig över det. Är evigheter sen jag kunnat slappna av så mycket som jag kunnat göra de senaste dagarna. Och har också varit skönt att efter en månad ifrån varandra kunna mysa med Per igen. Tråkigt bara då han måste försvinna på jobb och jag inte har något att göra, haha.

1 kommentar:

  1. Vad skönt med alla uppgifter och prov! :D Håller tummarna för att det inte blir någon omtagning ^^
    Det är helt sjukt hur mycket jag saknar att ha en ugn, sådär på tal om semlorna oc plättarna XD Inte bara det, det är hopplöst att laga nåt vettigt på bara två spisplattor :( Plättar är något jag faktiskt tänker laga första veckan vi flyttat!

    SvaraRadera