26 maj 2013

Fler biljetter

Under McFlys senaste turné berättade de att de kommer spela två konserter i september för att fira deras 10-årsdag. Och det här kommer att vara på Royal Albert Hall(!!) i London! Då de berättade det här nämnde jag åt Per att det skulle vara såååå häftigt att gå, men att det nog är ungefär omöjligt att få biljetter. Då hade vi inga riktiga planer på att faktiskt åka, men då datumet då biljetterna skulle släppas närmade sig, tog jag beslutet att i alla fall försöka få biljetter.

På fredagkväll (biljetterna släpptes 25e maj, alltså igår) innan de släpptes gnydde jag lite och var olycklig över att jag knappast skulle lyckas få biljetter åt oss. Sov oroligt hela lördagmorgonen och vaknade hela tiden (Per steg dessutom upp tidigt eftersom han började jobba 8, så vaknade till och från därför också). Klockan 9 skulle biljetterna släppas, och kvart före startade jag datorn och Chrome vägrade hitta nätverket fast internetet funkade som det skulle! PANIK! Men det var brandväggen som strulade lite, så det fixade sig snabbt. Då klockan slog 9 uppdaterade jag sidan snabbt 3 gånger innan det gick att köpa biljetter. Klickade mig fort vidare, och ungefär 2 minuter över 9 fanns två biljetter för bra platser i min ägo! Dessutom biljetter för det datum vi helst ville på. Känns lite overkligt nästan, i alla fall då jag senare läste hur mycket problem folk hade då de försökt köpa biljetter och hur fort de sålde slut! 

I det här landet verkar väldigt många ringa upp ställena som säljer biljetter, istället för att använda sig av deras hemsidor. Förstår inte riktigt det, för deras hemsida är lätta att använda och det verkar vara större chans att få tag på biljetter genom dem. För då man ringer får man köa i en evigheter, och sen är alla biljetter slut!

Man kunde också köpa biljetter via Royal Albert Halls hemsida. Jag gick in dit för att kolla deras seating plan efter att jag köpt biljetter, men på grund av mängden folk på hemsidan hamnade jag i ett "waiting room" och var nummer 1455 i kön...

Ja, mitt bankkonto grät lite över köpet av de där två biljetterna, men jag kände att jag BEHÖVDE dem! Vi passar på att fira att vi just innan konserten varit förlovade i ett år, och bara ett litet tag efteråt är det 10 år sen vi lärde känna varandra. 

6 kommentarer:

  1. Suck... Hade gärna farit på den konserten, spec då jag missade den som var i Manchester som jag säkert hade kunnat åka på annars, men biljetterna är ju slut redan vad jag kunde se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blä, vad tråkigt. :( Typ en timme efter att de släpptes meddelade Royal Albert Hall att allt var slut, men de sa att man kunde titta in lite då och då under veckorna innan konserterna eftersom de ofta kommer in returns av folk som sen inte kan gå. Så kolla igen då, ibland kan man ha tur! Håller tummarna för att du får tag på biljett. Skulle vara kul att ha en möjlighet att ses! :)

      Hatar alla som köper biljetter bara för att sälja dom dyrt på någon annan hemsida. -.- Så himla onödigt att förstöra för folk som faktisk vill gå! Kollade en sån hemsida tidigare idag, och det är helt löjliga priser...

      Radera
    2. Ska göra det, får spara länken till Ticketmaster och kolla med jämna mellanrum bara, och hålla tummarna för att jag lyckas få biljetter. Skulle så gärna vilja se dom :(
      Jo, samma här! Önskar att det fanns nåt sätt att förhindra sånt från att hända :S

      Radera
    3. Kan löna sig att spara Royal Albert Halls länk också. :)
      Jo! Man kan ju undra om inte folk har bättre för sig än förstöra för andra... :(

      Radera
    4. Okej, ska göra det också! :) Vilket datum ska ni fara förresten?
      Tydligen inte... :(

      Radera
    5. Vi ska fredagen den 20e. :)

      Radera