12 juni 2011

Godissug och en ledsam historia om en Snickers

Då jag var yngre var jag en riktigt godisråtta. Det ändrade för några år sen (tror den största förändringen kom då jag var 16 och flyttade hemifrån första gången). Jag är ganska sällan godissugen nuförtiden och klarar galant av att gå förbi godishyllan. Många gånger då jag stannar och tittar vad som finns köper jag ändå inget, för jag är helt enkelt inte godissugen. Nuförtiden känner jag ganska ofta uuuuuuuusch! då jag tänker på godis och liknande. Men jag kan ändå äta några ifall någon bjuder, men ja, jag köper inte själv så ofta mer för jag vill inte ha. Samma gäller söta bakverk. Jag älskar att baka dom, men det är sällan jag själv vill ha.

Då och då kommer det där sjukliga godissuget över mig igen (oftast i samband med att jag har mens. Ursäkta för eventuell too much information-känsla). Jag MÅSTE ha något, annars dör jag! Tja, det är så det känns i alla fall. Idag är en sådan dag. Hade huvudvärk, ont i magen och väldigt varmt, så tänkte att näääe, jag måste klara mig. Jag orkar inte köra någonstans. Femtiden gav jag upp och åkte och handlade i alla fall. Hade bara tänkt köpa en godispåse och möjligen något mer matigt. Det slutade med att jag köpte en stor godispåse, popcorn, Dopskex, en Snickers, Muminläsk, glass, plommon. Och en burk tomatsås. Aningen mer än planerat.
Men vet ni vad? Jag har inte det minsta dåligt samvete för "frossandet"!! Inte alls. Det är ändå inte så himla ofta det händer, och ibland får man.

Och vet ni vad jag lyckades med? Jo, jag lämnade tydligen Snickersen i butiken! Har letat i bilen och handväskan, men inget! Kollade kvittot, och jo, jag hade köpt en. Måste kolla handväskan lite noggrannare ännu, men tror inte den är där. Tycker mig minnas att jag skulle ha lagt den i kassen då jag plockade varorna, men tydligen inte. Jobbigt värre, för jag kände att jag behövde choklad, men kände inte för att köpa en hel chokladplatta. Suck. Blev ledsen då jag kom hem. Fast chokladsuget dämpades efter några Dopskex, så jag överlever väl.

Ska titta klart på Most Haunted-avsnittet och sen ska jag äta en stor portion spagetti och tomatsås. Det börjar kännas lite svalare så jag kanske lyckas äta lite mer än tidigare på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar