15 mars 2011

Världens farligaste lakan

Imorse hängde pojkvännen upp ett nytvättat lakan på innerdörren i "hallen". Jag såg då han gjorde det (fast jag visserligen halvsov då ännu) och har gått förbi det antalet gånger. Men två gånger har det ändå hunnit skrämma mig. Mycket. Båda gångern gick jag helt i mina egn tankar då jag gick förbi, och båda gångerna funderade jag vem som helt tyst lyckats ta sig in i lägenheten. Båda gångerna hoppade jag till och var nära att skrika.
Lite spänning i livet behövs det väl...
Pojkvännen kom nyss hem med en dammsugare. Jag blev lite lycklig. Sen insåg jag att jag nog sådär på allvar börjar bli gammal eftersom jag blir lycklig över en dammsugare. Nu har jag hoppat omkring och städat lite här och där. Har inte prövat dammsugaren ännu, har bara plockat lite saker. Helheten måste ju se bra ut förstår ni! Snart är köket färdigstädat i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Härmed utdelas ett vuxenpoäng åt Sandra! *överräcker guldkantat diplom med rött sidenband*

    Grattis till dammsugaren!

    SvaraRadera
  2. Städa frivilligt, you are crazy... :P

    Svar: yep, jag skall måla om och testar färgprover ;)

    SvaraRadera