25 mars 2011

Förkyld..?

Senast igår tänkte jag att jag har haft ovanlig tur som inte blivit förkyld ännu trots att mamma, pappa och pojkvännen varit sjuka. På eftermiddagen började det sticka i halsen, eller ja, snarare svalget.

Idag hostar jag lite då och då eftersom det forfarande sticker och gör lite ont i svalget (men inte så att jag skulle lida desto mer av det) och näsan är lite rinnig. I och för sig har jag "varit påväg att bli förkyld" redan några gånger den här vintern och känt förkylningen i kroppen, snörvlat lite och haft ont i halsen. Men det har aldrig blivit något mer. Men någongång ska det väl bryta ut ordentligt? Jag brukar vara ordentligt förkyld minst en gång varje vinter.

Nu ska jag gå och hämta en till mugg varm hemgjord svartvinbärssaft åt mig och hoppas att vitaminerna hjälper till att ta kol på den här "början av förkylningen" också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar