24 januari 2011

Jag måste bara fråga

Ibland ser man människor som har för vana att kommenterat "Åååååh, vad fiiiint!!! :D" eller något liknande på tillexempel foton eller en teckningar eller något liknande, trots att det helt tydligt inte hör till kategorin "fint", eller ens "bra". Och nu pratar vi om tillfällen där personen i fråga inte skulle ha varit tvungen att kommentera alls. Är det bara jag som då börjar tvivla lite på personens smak? Och syn? Och framför allt, personens ärlighet? Nu menar jag absolut inte att jag tycker personen ska vara brutalt ärlig och skriva "Usch vad fult!! :(", det finns ingen orsak att vara elak, jag menar bara att om man inte måste kommentera så finns ju möjligheten att låta bli (men jo, små vita lögner är bra ibland).
Och är det bara jag som blir osäker om personen sen vid något tillfälle kommenterar något liknande på ens egna bilder? Är personen ärlig, eller är det här fotot fult?

1 kommentar:

  1. Personligen brukar jag se det som dum inställsamhet, alternativt självreklam (om det finns länk till den egna bloggen)!

    //Noémi

    SvaraRadera