07 januari 2015

Nytt år = nya bloggserier

Eller ja, egentligen inte så hemskt många nya. Jag tänkte i alla fall presentera alla serier som kommer att hålla på med, så ni vet lite vad som kommer att dyka upp på bloggen. Det kanske dyker upp fler under årets gång, men det här är i alla fall dom jag tänker ha till en början.
  • Månadens låtlista - Jag tänkte börja dela med mig av lite musik. Ibland låtlistor med lite blandad musik jag gillar/lyssnat mycket på under månaden, och ibland låtar jag gillar som hör till något speciellt tema (till exempel låtar av en specifik artist, låtar jag gillar av kvinnliga/manliga artister, svensk musik, och så vidare).
  • Resetips - Jag är kanske inte den person som rest mest i världen precis, men efter att ha rest regelbundet med olika typer av fordon under de senaste sju åren (först mellan Åland och fastlandet tre år, sen mellan två fastländska orter ett år, och sen mellan England och Finland i drygt tre år) känner jag att jag kanske kan ha något bra tips att dela med mig av till personer som inte reser/rest lika mycket.
  • Glada nyheter - Det här blir kanske inte en regelbunden serie som de andra, men ett tag delade jag med mig av nyhetsartiklar och -klipp jag hittat och fastnat vid. Den här gången tänkte jag att jag skulle försöka samla glada nyheter och dela med mig av lite då och då. 

De är de nya serierna jag tänkte börja med. De gamla som jag vill och kommer att fortsätta med är
  • Empties - Det här har jag gillat att skriva om! Betydligt mer än jag trodde. Ibland (oftast) är det ganska få empties, men det är kul i alla fall!
  • Favourites - Också en serie jag har gillat och vill fortsätta med.
  • Fem bra saker med veckan - Jag tänkte bara hålla på med den här serien till årsskiftet, men som jag skrev i ett tidigare inlägg så har det känts bra att ha en orsak att leta fram de fem bra saker i veckan, speciellt de veckor som känt botten.
  • TV-serier - Det här är en serie som jag vet att inte har synts av så mycket på sista tiden, och knappast i fortsättningen heller. Men varje gång vi sett klart en serie tänker jag ta och skriva några rader om den. De jag redan skrivit om finns här (eller uppe i menyn), och jag hoppas att ni hittar något att titta på om ni någon gång behöver en ny serie att kolla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar